فهرست با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد

0
125
فهرست با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2018 منتشر شد

نشریه فوربس امروز فهرست با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این نشریه که یکی از بزرگترین و معتبرترین مراجع اقتصادی جهان به حساب می آید هر ساله فهرستی از با ارزش ترین برندهای جهان را بر اساس درآمدهای ثبت شده در بازه ای سه ساله منتشر می کند. به گفته فوربس اصلی ترین نکته در تهیه این فهرست، محاسبه نسبت قیمت – درآمد است که در واقع از تقسیم قیمت سهام هر کمپانی بر میزان درآمدها به ازای هر سهم به دست می آید. اما نکته جالب تر درباره فهرست برترین برندهای سال ۲۰۱۸ فوربس، قرار گرفتن پنج شرکت حوزه تکنولوژی در رده های اول تا پنجم است که نشان می دهد این شرکت ها تا چه اندازه در اقتصاد جهان نقش دارند. برای مثال شرکتی مانند آمازون که به زودی تولد ۲۴ سالگی خود را جشن خواهد گرفت بالاتر از برندی مانند کوکاکولا قرار می گیرد که در تمامی کشورهای جهان شناخته شده است و بیش از ۱۰۰ سال از تاسیس آن می گذرد.

رتبه برند ارزش (میلیارد دلار) درآمد (میلیارد دلار)
۱ اپل ۱۸۲.۸ ۲۲۸.۶
۲ گوگل ۱۳۲.۱ ۹۷.۲
۳ مایکروسافت ۱۰۴.۹ ۹۸.۴
۴ فیسبوک ۹۴.۸ ۳۵.۷
۵ آمازون ۷۰.۹ ۱۶۹.۳
۶ کوکاکولا ۵۷.۳ ۲۳.۴
۷ سامسونگ ۴۷.۶ ۲۰۳.۴
۸ دیزنی ۴۷.۵ ۳۰.۴
۹ تویوتا ۴۴.۷ ۱۷۶.۴
۱۰ AT&T ۴۱.۹ ۱۶۰.۵
۱۱ مک دونالد ۴۱.۴ ۹۰.۹
۱۲ جنرال الکتریک ۳۷.۲ ۱۰۴.۹
۱۳ مرسدس بنز ۳۴.۴ ۱۱۶.۹
۱۴ اینتل ۳۴.۱ ۶۲.۸
۱۵ لویی وویتون ۳۳.۶ ۱۲.۹

 

در بین ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ اسامی نام آشنای دیگری از جمله نایکی (رتبه هجدهم)، گوچی (رتبه سی و ششم)، فورد (رتبه چهل و دوم)، سونی (رتبه شصت و سوم)، ادوبی (رتبه هشتادم) و لگو (رتبه نود و یکم) نیز به چشم می خورند. همچنین نکته قابل توجه دیگر، درصد رشد ارزش برندها در این فهرست است. برای مثال شرکت هایی مانند گوگل و آمازون رشدی در حدود ۳۰ درصدی را در ارزش برند خود تجربه کرده اند؛ در حالی که اپل به عنوان با ارزش ترین برند جهان دارای رشد ۸ درصدی عنوان شده است. در واقع می توان گفت با ادامه روند کنونی شرکت هایی مانند گوگل، آمازون و حتی فیسبوک می توانند در آینده ای نزدیک به رقبایی بسیار جدی تر برای اپل تبدیل شوند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید