اخیرا در طول مراسم E3 آقای فیل اسپنسر بیان کردند که شرکت مایکروسافت راهی طولانی برای رساندن پلتفرم رایانههای شخصی به جایگاه مطلوب دارد.
آقای فیل اسپنسر با برگزاری کنفرانس E3، شرکت در مراسمهای مختلف و مصاحبه با افراد مختلف روزهای پرمشغلهای را پشت سر میگذارد. در جریان یکی از همین مراسمها از او پرسیده شد که شرکت مایکروسافت چه برنامهای برای افزایش کیفیت بازیها برای رایانههای شخصی دارد و ایشان اعتراف کردند که این شرکت راهی طولانی برای رسیدن به کیفیت مطلوب برروی راینههای شخصی در پیش دارد.
آقای اسپنسر باور دارند که اگرچه اهدافی درست پشت اقدامات شرکت مایکروسافت مانند Windows Live بوده است ولی این برنامه چیزی جز “یک کپی متقلبانه از روی کنسول” نبوده است و بازیبازان به راحتی این موضوع را متوجه شدند. آقای اسپنسر گفتند که ” بیشتر اقدامات ما در ابتدا حقیقتا بیشتر برروی کنسول متمرکز شده بود و آن احترامی که کاربران رایانههای شخصی لایق آن بودند و آن چیزهایی که میخواستند به آنها داده نشد.”
به گفتهی آقای اسپنسر توسعهی نرمافزارها برای رایانههای شخصی کمی کند شده است چرا که شرکت مشغول بازنگری نحوهی برخورد با رایانههای شخصی و یافتن راهی برای ارائهی آنچه بازیبازان برروی این پلتفرم میخواهند به آنها میباشد. آنها نمیخواهند همان ایدههای کنسول را به طور مستقیم برروی رایانههای شخصی پیاده کنند چرا که آن نتیجهی مورد انتظار را نخواهد داشت. به عنوان مثال ترکیب Xbox Live با Discord یکی از این موارد است. اجرای این ایده برروی کنسولها منطقی به نظر نمیرسد ولی قرار است که این ایده تبدیل به برنامهای شود که کاربران رایانههای شخصی دائما از آن استفاده خواهند کرد. در آینده قرار است شاهد عرضهی برنامههای اختصاصی بیشتری برروی این پلتفرم باشیم.