معرفی بازیفورتنایت ، تاریخچه عرضه و آشنایی با آیتم ها

0
77
معرفی بازیفورتنایت ، تاریخچه عرضه و آشنایی با آیتم ها
معرفی بازیفورتنایت ، تاریخچه عرضه و آشنایی با آیتم ها

مقدمه و تاریخچه کوتاه

فورتنایت (Fortnite Battle Royale) یک بازی ویدئویی نبرد پادشاهان (بتل رویال – Battle Royale) رایگان است که توسط Epic Games منتشر شد و توسعه یافت. این بازی به‌عنوان یک بازی دسترسی سریع مایکروسافت ویندوز، macOS، PlayStation 4 و Xbox One در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷ (۴ مهر ۱۳۹۶) و برای iOS، Nintendo Switch و آندروید در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷ شمسی) منتشر شد.

فورتنایت به‌عنوان یک بازی نبرد پادشاهان (بتل رویال) دارای ویژگی‌های برجسته با قابلیت بازی به شکل صدها بازیکن، به‌تنهایی، دونفری، یا در دسته‌های تا چهار بازیکن است و تلاش می‌کند با حذف دیگر بازیکنان و یا دور زدن آن‌ها آخرین بازیکن یا گروهِ زنده باشد، درعین‌حال برای جلوگیری از آسیب مهلک و مرگ‌آور در یک منطقه امن که دائماً کوچک‌تر می‌شود می‌ماند.

بازیکنان بدون هیچ مزایای ذاتی بازی را شروع می‌کنند و باید برای دستیابی به برتری نسبت به دشمنان خود به سلاح و زره مجهز شوند. بازیکنان می‌توانند اکثر اشیاء دنیای بازی را از بین ببرند تا بتوانند به منابع لازم برای ساختن سنگر به‌عنوان بخشی از استراتژی خود دست یابند. درحالی‌که دنیای بازی برای همه رقابت‌ها یکسان می‌ماند، Epic یک رویکرد فصلی ارائه می‌دهد که ممکن است تغییرات کوچک و یا عمده‌ای را در دنیای بازی ایجاد کند.

ایده Fortnite Battle Royale پس از انتشار بازی مشابه (نبرد پادشاهان میدان جنگ  PlayUnknown – PUBG) به وجود آمد که در آن تعداد بازیکنانی را که طی سال ۲۰۱۷ شکسته خورده بودند را می‌توان دید. بازی‌های Epic با مشاهده رشد سریع و موفقیت تجاری خود، فرصت ایجاد یک حالت نبرد پادشاهان را پیدا کردند. Epic نسخه اختصاصی این بازی را که به‌عنوان بخشی از بازی پولی Fortnite منتشر شده بود به‌عنوان یک بازی رایگان ارائه داد که توسط Microtransactions تأمین مالی می‌شد و پول بازی را با بازی اصلی Fortnite به اشتراک می‌گذاشت و به بازیکنان امکان خرید یا کسب لوازم تزئینی را برای ساختن شخصیت دلخواه خود و همچنین تکمیل چالش‌ها از طریق battle pass برای کسب پاداش‌های بیشتر می‌داد.

از ژانویه ۲۰۱۹ (دی ماه ۱۳۹۷)، این بازی بیش از ۲۰۰ میلیون بازیکن داشته است و تخمین زده شده است که ۲.۴ میلیارد دلار در خریدهای درون برنامه‌ای سود کسب کند. Fortnite Battle Royale به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است که با کسب تماشاگرانی با رکورد بالا و با وجود چندین شخصیت برجسته مشهور که قدردان این بازی هستند جریان می‌یابد.

گیم پلی فورتنایت

گیم پلی

بازیکن می‌تواند سازه‌ها یا ساختمان‌هایی به‌عنوان دفاع بسازد. گیم پلی اصلی Fortnite Battle Royale از فرمت استاندارد نبرد پادشاهان (بتل رویال – Battle Royale) تبعیت می‌کند. در این بازی معمولاً هر بازیکن می‌تواند با خود بازی کند، یا در یک دسته دو تا چهار بازیکنی، با حداکثر ۱۰۰ بازیکن در هر مرحله شرکت کنند.

بازی با بازیکنان بدون سلاح و شیرجه از اتوبوس‌های شناور (“Bus Battle”) شروع می‌شود و سپس یک هواپیمای بدون موتور را در یک منطقه از زمین قرار می‌دهد. طرح ثابت این جزیره شامل چندین نشانه برجسته و مکان‌هایی است (به‌عنوان یک سبک متجانس، مانند Loot Lake، Tilted Towers و Retail Row نام‌گذاری شده‌اند) که اغلب شهرهای خیالی هستند، درعین‌حال توزیع تصادفی سلاح، سپر و سایر ویژگی‌های پشتیبانی مبارزه با جستجوی ساختمان‌ها و مکان‌های دیگر را می‌توان یافت.

هدف، حذف یا دور زدن سایر بازیکنان توسط آخرین بازیکن یا تیم زنده است. با گذشت زمان، منطقه امن بازی (نمایشی از چشم طوفان)، کاهش می‌یابد و بازیکنانی که خارج از منطقه گرفتار می‌شوند آسیب می‌بینند. این مسئله بازیکنان باقی‌مانده را به فضاهای تنگ‌تر هدایت می‌کند و موجب رویارویی بازیکنان می‌شود. در مکان‌های تصادفی در حین مسابقه سلاح‌های و تجهیزات تصادفی تولید می‌شوند. Fortnite Battle Royale همانند بازی اصلی Fortnite در درجه اول از دید شخص ثالث بازی می‌کند.
تمایز اولیه Fortnite Battle Royale از دیگر بازی‌های بتل رویال سیستم ساختمانی است که از بازی اصلی Fortnitesurvival الگو می‌گیرد.

تقریباً تمام اشیاء در محوطه را می‌توان نابود کرد و همه مواد (چوب، سنگ و فلز) را درو کرد، سپس آن‌ها را می‌توان برای ساخت استحکامات با قابلیت‌های محدود مانند دیوار، پله، کف و سقف استفاده کرد که می‌توانند برای کمک به عبور از نقشه، محافظت از بازیکن در برابر آتش‌سوزی، یا کم کردن سرعت پیشرفت سایر بازیکنان مورداستفاده قرار گیرند. قطعات ضعیف می‌توانند با چندین ضربه خراب شوند، اما می‌توانند به‌سرعت ساخته شوند، درحالی‌که قطعه‌های قوی‌تر می‌توانند ضربات بیشتری را تحمل کنند، اما ساخت آن‌ها بیشتر طول می‌کشد.

فورتنایت یک بازی رایگان است و توسط Microtransactions پشتیبانی می‌شود که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا V-Bucks (وی باکس) را برای کوتاه‌مدت، با پول داخلی بازی خریداری کنند. V-Bucks ها همچنین با بازی اصلی Fortnite: Save the World به اشتراک گذاشته شده‌اند که با تکمیل مأموریت‌ها و یا جست‌وجوهای روزانه، امکان کسب V-Bucks های بیشتری را فراهم می‌آورد.

1. V-Bucks وی باکس

وی باکس ها سپس می‌توانند برای بهبود و تکمیل بازیکن (کاراکتر، کلنگ دو سر و پوشش گلایدر، پوشش برعکس و غیره) لوازم تزئینی خریداری کنند. فورتنایت به صورت فصلی اجرا می‌شود و هر فصل حدود ۱۰ هفته طول می‌کشد. در هر فصل یک مجموعه منحصر به‌ فرد از اقلام تزئینی معرفی می‌شود که می‌توان آن‌ها را به دست آورد. این‌ اقلام از طریق بتل پس (battle pass) دومسیری ارائه می‌شوند که دارای تعدادی ردیف هستند که بازیکنان به وسیله به دست آوردن امتیاز بازی از طریق تکمیل اهداف بازی و به دست آوردن پاداش‌هایی شامل وسایل تزئینی و یا سایر موارد در روند بازی، صعود می‌کنند.

هر بازیکن می تواند به مسیر رایگان Battle Pass دسترسی پیدا کند که در آن لوازم تزئینی کمتری را می‌توان از طریق پاک‌سازی چندین ردیف به دست آورد، درعین‌حال بازیکنان می‌توانند جایزه مسیر Pass را با V-Bucks ها خریداری کنند که چالش‌ها و جوایز بیشتری برای هر سطح پیشرفت بازیکن ارائه می‌دهد. بازیکنان می‌توانند از وی باکس ها برای خرید ردیف‌ها نیز استفاده کنند.

شما می توانید از طریق لینک مقابل اقدام به خرید وی باکس با قیمت مناسب برای اکانت فورتنایت خود کنید: خرید وی باکس فورتنایت

زمان محدود و حالت‌های رقابتی

Epic توانایی گنجاندن حالت‌های زمان محدود (LTM) در بازی را دارد که در این صورت Epic قابلیت‌های تجربی ارائه می‌دهد و برای بهبود از بازیکنان بازخورد می‌گیرد. یکی از اولین پیشنهادهایش یک حالت ۵۰ در مقابل ۵۰ بود که بازیکنان را به صورت تصادفی در یکی از دو تیم قرار داد و آن‌ها را در طرف مقابل نقشه قرار داد، به دو تیم برای جمع‌آوری منابع زمان داده شد، سنگربندی‌ها انجام شد و تیم مقابل قبل از اینکه طوفان آن را غافل‌گیر کند و عرصه را بر آن تنگ کند شکار شد.

مدت کوتاهی پس از انتشار فیلم Avengers: Infinity War، Epic یک رویداد Sponsored Marvel را اجرا کرد که دارای Infinity Gauntlet بود و به‌طور تصادفی روی نقشه ساخته شد؛ هر بازیکن که به آن مجهز بود، به Thanos با توانایی‌های اضافی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۸ یک Sandbox Playground LTM معرفی شد که به چهار بازیکن امکان کشف و ساخت هر چیزی در هر نقطه از نقشه نبرد را می‌دهد و آن‌ها را قادر به مبارزه با یکدیگر و بازگشت دوباره از مرگ پس از شکست می‌کنند تا زمانی که طوفان پس از یک ساعت نقشه را بپوشاند و همه آن‌ها را حذف کند؛ سپس Epic این را یک حالت دائمی در بازی ساخت.

Epic اعلام کرده است که قصد دارد در آینده بازی‌های رقابتی رتبه‌بندی شده اضافه کند. یک حالت رقابتی اولیه، Solo Showdown، برای یک مدت محدود از ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) شروع به کار کرد، بازیکنان را با گمارش نهایی در مسابقات و پاداش دادن به رقبای رده‌بالا با V-Bucks ها، رتبه‌بندی کرد.

تغییرات فصلی

Fortnite Battle Royale یک روایت آزاد بزرگ‌تر ایجاد کرده است که از طریق تغییرات در نقشه بازی نمایش داده می‌شود و عموماً با شروع و پایان فصل بازی مرتبط است. به‌عنوان‌ مثال، در جریان فصل چهارم که در ماه مه سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) آغاز شد، بازیکنان تعداد زیادی شهاب که از آسمان عبور می‌کردند و سپس یک ستاره دنباله‌دار که نزدیک زمین بود را دیدند. در شروع فصل چهارم، ستاره دنباله‌دار به یکی از مکان‌های موجود در نقشه برخورد کرد و در میان تغییرات دیگر، یک ترک بسیار بزرگ به‌جا گذاشت. این اتفاق به چند پوسته تزئینی جدید مرتبط با ابرقهرمانان و شروران بزرگ که در آن ماه وجود داشتند، گره خورده است.

Epic توانایی ایجاد رویدادهای سفارشی را دارد که در همه سرورهای بازی به‌طور همزمان رخ می‌دهد؛ اولین نمونه از این‌ها یک شمارش معکوس بود که منجر به راه‌اندازی یک موشک غول‌پیکر در ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خردادماه ۱۳۹۷) شد که شکاف‌هایی را در آسمان‌ها به‌جا گذاشت که پس از آن رویداد رشد کرده بودند. این نمونه همچنین شامل رویدادهای غیر مرتبط با بازی بود: مارشمالو هنرمند EDM یک کنسرت مجازی در ۲ فوریه ۲۰۱۹ (۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷) در تمام سرورهای بازی برگزار کرد که تخمین زده شد که بیش از ۱۰ میلیون بازیکن آن را به صورت زنده تماشا کرده‌اند.

این بازی در ابتدا بدون هیچ برنامه زمانی فصلی قابل‌اجرا بود اما با انتشار فصل ۲ در دسامبر ۲۰۱۷ شروع شد، Epic محتوای جدیدی را عرضه کرد که شامل وسایل تزئینی جدید، عناصر گیم پلی جدید و تغییرات در نقشه بازی است که تقریباً بر یک مبنای ۱۰ هفته‌ای بود. همچنین استفاده از battle pass را برای بازیکنان برای به دست آوردن برخی از این محتوای جدید با تکمیل چالش‌ها و به دست آوردن تجربه معرفی کرده است. خرید اکانت فورتنایت

توسعه و پیشرفت

فورتنایت برای اولین بار توسط Epic Games در سال ۲۰۱۱ کشف شد و به‌عنوان ترکیبی از Minecraft و Left 4 Dead شناخته شد زیرا چهار بازیکن برای خراب کردن منابع و ساخت سنگربندی‌ها، تله‌ها، سلاح‌ها و دیگر اشیاء برای زنده ماندن در برابر حملات هیولا باهم کار می‌کنند. تکمیل این بازی با یک دوره توسعه طولانی‌مدت به پایان رسید که بخشی از آن به دلیل فشارهای خارجی و گذار صنعت به یک بازی به‌عنوان یک مدل خدماتی و حرکات داخلی متمرکز بر Epic (ازجمله تمرکز بر اولین عنوان بازی رایگان Paragon) برای برآورده ساختن چالش‌های خارجی بود.

در طول این دوره، Epic با Tencent یک قرارداد بست و تقریباً ۴۰ درصد از شرکت را در عوض حمایت از بازی‌ها به‌عنوان یک رویکرد خدماتی و دسترسی به بازار بازی‌های ویدئویی چینی را نیز در اختیار آن‌ها گذاشت. Fortnite اعلام کرد که می‌خواهد تا ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) یک بازی با یک دوره پرداخت دسترسی سریع که یک ماه بعد آغاز می‌شود منتشر کند؛ این بازی در غیر این صورت به‌عنوان یک بازی رایگان طرح‌ریزی می‌شود که توسط Microtransactions پشتیبانی می‌شود. این بازی با انتشار به صورت دسترسی سریع دارای حالت اصلی گیم پلی Save the World بود که در آن بازیکنان به تیم‌های چهارنفره تقسیم شدند و برای زنده ماندن و تکمیل اهداف در نقشه‌هایی که به‌طور تصادفی تولید شده‌اند با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در بخش دوم توسعه فورتنایت، میدان نبرد PlayerUnknown در مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۱۳۹۵) در رایانه‌های شخصی در دسترسی سریع به نمایش گذاشته شد و به‌سرعت به یک بازی محبوب و موفق تبدیل شد و به یک نمونه معروف از رده نبرد پادشاهان تبدیل شد. با توجه به Mustard، تیم Epic بازی‌های بتل رویال مانند [Battlegrounds] را دوست داشت و بررسی کرد که چگونه می‌توانند یک حالت مشابه در موتور فورتنایت ایجاد کنند.

آن‌ها این حالت را در یک تیم توسعه جداگانه از بازی اصلی در مقابل حالت‌های محیطی مورد آزمایش قرار دادند و تعادل در بازی اصلی را نادیده گرفتند. توسعه حالت Battle Royale توسط اریک ویلیامسون توسط Zack Estep به‌عنوان رهبر توسعه انجام شد. هدف آن‌ها توسعه سریع حالت Battle Royale از حالت هسته‌ای Save the World بود و هرکدام از ویژگی‌های پیچیده‌ای را که از قبل در محل برای راه‌اندازی تا حد امکان سریعِ حالت جدید وجود نداشتند به تعویق انداختند؛ درعین‌حال چنین ایده‌های بالقوه را بررسی کردند و آن‌ها را تا زمانی که حالت اصلی راه‌اندازی شد، به تعلیق انداختند.

توسعه حالت Battle Royale با شروع از ماه ژوئیه ۲۰۱۷ حدود دو ماه طول کشید، پس از آن حالت Save the World ارسال شد و توسط تیم Unreal Tournament پشتیبانی شد. تفاوت‌های کلیدی Battle Royale که متفاوت از Save the World بود، شامل پیشرفت محدودتری برای سلاح‌ها، زیرمجموعه‌ای از تله‌ها و زمین‌های هموارتر و طبیعی‌تر برای نقشه‌ها بود.

در این دو ماه توسعه، برنامه Epic شامل بتل رویال در بازی پولی فورتنایت بود و در اصل این رویکرد را در اوایل سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۷) به‌طور عمومی اعلام کرد. تنها دو هفته قبل از انتشار، Epic تصمیم گرفت آن را تحت عنوان یک بازی رایگان مجزا عرضه کند چون می‌ترسید با وجود بخشی به‌عنوان بسته پرداخت، تأثیر این عنوان کاهش یابد. Epic این تغییر را حدود یک هفته پس از اعلام رسمی Battle Royale اعلام کرد و برای کسانی که قبلاً دسترسی سریع به Fortnite این حالت را خریداری کرده بودند این امکان فراهم شد تا پول خود را پس بگیرند.

این انتشار که در آن میدان‌های جنگ به کنسول‌ها اضافه شده‌اند، باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها در مورد Bluehole توسعه‌دهنده Battleground شد؛ چراکه آن‌ها همکاری نزدیکی با Epic برای پشتیبانی از موتورهای Unreal در میدان‌های جنگ داشتند و نگران بودند که ممکن است فورتنایت نتواند ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده را قبل از اینکه بتوانند آن‌ها را در میدان‌های جنگ منتشر کنند در حالت Battle Royale بگنجانند.

با محبوب شدن Fortnite Battle Royale تا سال ۲۰۱۸، Epic یک تیم توسعه جداگانه را برای تمرکز بر پیشرفت این حالت تعیین کرد. Epic اظهار کرد که توجه آن‌ها به فورتنایت باعث شد برخی از بازی‌های دیگر آن‌ها توسط جمعیت بازیکنان کمتری دیده شود و این امر باعث شد که آن‌ها اقدامات توسعه در این بازی‌ها، به‌خصوص Paragon را کاهش دهند.

در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) Epic اعلام کرد که تا آوریل همان سال (فروردین ۱۳۹۷) Paragon را تعطیل می‌کند و پول همه بازیکنان را به آن‌ها برمی‌گرداند. به همین ترتیب Epic نیز اعلام کرد که توسعه بازی رایگان Unreal Tournament را متوقف کرده است و تیم آن را به Fortnite منتقل کرده است، هرچند این بازی در دسترس، قابل پخش و برای تغییرات کاربر نهایی باز خواهد ماند. بازیکنان انجمن Reddit مختص Fortnite ابراز نگرانی کردند که حالت Save the World از Fortnite نیز می‌تواند به سرنوشت مشابهی دچار شود؛ ظاهراً از زمان انتشار حالت Save the World در ارائه نسخه به‌روزرسانی و بهبود در مقایسه با حالت Battle Royale توجه چندانی به آن نشده است.

فورتنایت

بومی‌سازی

Tencent که یکی از مالکان بازی‌های Epic است، Fortnite Battle Royale را به چین می‌آورد؛ این شرکت از قبل در زمینه آوردن و پشتیبانی از میدان‌های جنگ در چین کار کرده بود. Tencent قصد دارد تا ۱۵ میلیون دلار برای کمک به ترویج این بازی در چین، مسابقات eSports و مبارزه با نقض حق کپی‌رایت و شبیه‌سازی‌های فورتنایت که در کشور ظاهر شده‌اند، بپردازد. Epic همچنین روی بازی Neowiz Games کار کرد و یک نسخه از فورتنایت را که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) راه‌اندازی شد به کره جنوبی برد.

پورت‌ها

انتشار فورتنایت برای کنسول بازی ویدئویی Nintendo Switch در هفته قبل از برگزاری نمایشگاه Electronic Entertainment Exposo 2018 در ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷) شایعه شده بود.

در جریان نمایش Nintendo Direct، Nintendo و Epic Games از انتشار فورتنایت برای Nintendo Switch خبر دادند که از بازی پلتفرم چند سکویی با هر پلتفرم دیگر بجز PlayStation 4 پشتیبانی می‌کند؛ این کاربران قادر به انتقال موجودی خود، وضعیت بتل پس و مبادله پول در بازی بین این سیستم‌عامل‌ها از طریق حساب کاربری Epic خود خواهند بود. این بازی در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خردادماه ۱۳۹۷)، یعنی همان روز اعلام منتشر شد. این اولین بازی بود که از چت صوتی مستقیم از طریق کنسول Switch پشتیبانی می‌کرد.

در مارس ۲۰۱۸ (اسفندماه ۱۳۹۶) Epic اعلام کرد که فورتنایت را برای گوشی‌های آندروید و iOS ساخته است. ابتدا نسخه iOS عرضه شد و انتظار می رفت نسخه آندروید آن تا اواسط سال ۲۰۱۸ منتشر شود. نسخه بتا برای دستگاه‌های iOS در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۸ (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۶) راه‌اندازی شد و برای همه بازیکنان در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۸ (۱۳ فروردین ۱۳۹۷) باز شد.

Epic Games اظهار داشت که نسخه آندروید با نسخه iOS به‌طور همزمان قابل‌ انتشار نبودند و ارائه یک تاریخ انتشار مشخص برای آن را رد کرد، زیرا توسعه‌دهندگان قصد داشتند انتشار آن را چند ماه طول دهند تا اطمینان حاصل شود که این بازی با هر تعداد دستگاه آندروید سازگار باشد، این کار به‌راحتی با توجه به انواع مختلف سخت‌افزارهای آندروید انجام می‌شود.

نسخه‌ی بتا آندروید فورتنایت در تاریخ ۹ اوت ۲۰۱۸ (۱۸ مرداد ۱۳۹۷) با یک زمان انحصاری برای دستگاه‌های تلفن همراه منتخب سامسونگ تا تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۱۸ (۲۱ مرداد ۱۳۹۷) منتشر شد. در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۸ (۲۲ مرداد ۱۳۹۷) Epic شروع به ارسال دعوت‌نامه برای نسخه آندروید به کاربران ثبت‌شده برای دستگاه‌های غیر سامسونگ کرد، و تا ۱۱ اوت ۲۰۱۸ (۲۰ مرداد ۱۳۹۷)، سرویس آندروید برای همه بدون دعوت در دسترس قرار گرفت.

نسخه آندروید در گوگل پلی استور توزیع نشده است: کاربران باید یک برنامه نصبی را از یک بسته نرم‌افزاری آندروید (APK) دانلود شده از وب‌سایت بازی‌های Epic بارگیری کنند (اگرچه در دستگاه‌های سامسونگ، این برنامه از طریق سرویس‌های داخلی برنامه‌های سامسونگ گلکسی در دسترس است). Epic Games اظهار داشت که می‌خواهد ارتباط مستقیم با بازیکنان بازی داشته باشد و نمی‌خواهد فعالیت‌های Microtransactions او تحت الزامات به اشتراک‌گذاری ۳۰٪ درآمد گوگل پلی استور باشد.

کارشناسان امنیتی در مورد این تصمیم ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا این امر نیاز به کاربران دارد تا تنظیمات امنیتی در توزیع‌های پیش‌فرض اندروید را تغییر دهند تا سایت‌های شخص ثالث بتوانند بسته نرم‌افزاری آندروید (APK) را نصب کنند. این تنظیم می‌تواند کاربران، به‌خصوص بازیکنان جوان‌تر را در معرض نرم‌افزارهای مخرب، از جمله شبیه‌سازی‌های فورتنایت که برنامه‌های مخرب را نصب می‌کنند قرار دهد.

حدود یک ماه پس از انتشار نسخه اندروید، حداقل ۳۲ نمونه شبیه‌سازی از نصب کننده فورتنایت در Google Store وجود داشت و نیمی بدافزار (نرم افزار مخرب) بودند. نصب کننده Epic برای اندروید شامل یک پیام هشداردهنده پس از نصب است که کاربران باید کنترل‌های امنیتی را مجدداً فعال کنند و به کاربران تنها در محتوای قابل دانلود از منابع قابل‌اعتماد هشدار می‌دهند.

بر اساس تحلیل شرکت Sensor Tower، برآورد شده نسخه iOS از Fortnite Battle Royale به تنهایی در سه روز اول خرید درون برنامه‌ای که در دسترس بود ۱ میلیون دلار در Microtransaction درآمد داشته است. Glixel این مقادیر را در مقایسه با میزان موفقیت اولیه سایر بازی‌های محبوب تلفن همراه مانند Pokémon Go و Clash Royale که به ترتیب ۴.۹ میلیون دلار و ۴.۶ میلیون دلار در چهار روز اول خود به دست آورده‌اند در نظر گرفته بود. Sensor Tower تخمین زده بود که پس از یک ماه، عنوان تلفن همراه بیش از ۲۵ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند که بیش از درآمد حاصل از هر بازی تلفن همراه و سایر برنامه‌های با درآمد فوق‌العاده بالا در همان دوره است.

فورتنایت بتل رویال

بازی پلتفرم چند سکویی

برای پنج فصل اول، تمام پورت‌های فورتنایت از بازی پلتفرم چند سکویی با نسخه‌های دیگر پشتیبانی می‌کنند، اما با تعامل محدود در رابطه با PlayStation 4. یعنی، بازیکنان در کامپیوتر شخصی و نسخه‌های تلفن همراه می‌توانند با کاربران Xbox One و Nintendo Switch به صورت مشترک بازی کنند یا به‌طور متداول می‌توانند با کاربران PlayStation 4 بازی کنند.

به گفته مایکروسافت، درحالی که Epic Games ابراز علاقه کرده است که تمام پلتفرم‌های چند سکویی را در تمام سیستم‌عامل‌های موجود به نمایش بگذارد، سونی همچنان از بازی متقابل بین PlayStation 4 و سایر کنسول‌ها امتناع می‌کند. علاوه بر این، درحالی که بازیکنان می‌توانند از یک حساب بازی Epic Games برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت در Fortnite Battle Royale در تمام سیستم‌عامل‌های دیگر استفاده کنند، کسانی که از اعتبارنامه‌های PlayStation Network خود برای ایجاد حساب Epic خود استفاده نمی‌کنند می‌توانند از این حساب استفاده کنند.

محدودیت حساب درنتیجه‌ی تصمیم اولیه سونی برای ممنوعیت پخش بازی پلتفرم چند سکویی بین PlayStation 4 و کنسول‌های دیگر، به‌جای انتخاب Epic بود. تا سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷)، سونی تصمیم گرفت تا بازی پلتفرم چند سکویی برای PlayStation 4 برای انتخاب عناوین شخص ثالث را با فورتنایت شروع کند.

نسخه بتای سرویس‌گیرنده PlayStation 4 با پشتیبانی از این برای این بازی در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ (۴ مهرماه ۱۳۹۷)، همان روز اعلام‌شده توسط سونی منتشر شد. معنی آن این است که ادغام حساب‌های متعدد Epic و همچنین جدا کردن حساب‌های کنسول از حساب Epic برای پیوستن به دیگری برای انتشار در نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی‌شده است.

بازیکنان انفرادی تلفن همراه و یا گروه‌هایی که کاملاً شامل بازیکنان تلفن همراه هستند، به‌طور پیش‌فرض برای برقراری عدالت به صورت تکی با سایر بازیکنان تلفن همراه بازی خواهند کرد؛ هرچند بازیکنان می‌توانند بازی پلتفرم چند سکویی را برای پیوستن به تیم‌های دیگر در سیستم‌عامل‌ها بکار ببرند و ترتیب دادن تمام مسابقات موجود را در نظر بگیرند.

رقابت حرفه‌ای

یکی از اولین مسابقات حرفه‌ای eSports با استفاده از فورتنایت، رویداد Fortnite Pro-Am بود که در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo 2018 برگزار شد و ۳،۰۰۰ نفر حضور داشتند.

این مسابقات پس از موفقیت جریان مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶) توسط نینجا اعلام شد که در آن در کنار افراد مشهوری مانند دریک بازی کرد. این رویداد شامل ۵۰ شخصیت شناخته شده همراه با ۵۰ بازیکن پرطرفدار است که برای کسب جایزه ۳ میلیون دلاری که به خیریه‌های تیم‌های برنده داده می‌شود، به رقابت می‌پردازند. نینجا و همتای مشهورش مارشملو برندگان این رویداد بودند.

در ماه مه سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) Epic اعلام کرد ۱۰۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری مسابقات مختلف در طول سال برای کمک به رشد فورتنایت به eSport اختصاص داده است. در حین بازی Fortnite Pro-Am در E3 2018 Epic اعلام کرد که یک رویداد جام جهانی ۲۰۱۹ Fortnite را راه‌اندازی کرده است و شامل سری‌های جداگانه‌ای برای بازیکنان انفرادی و تیم‌های دو نفره است. به همه بازیکنان، بدون در نظر گرفتن مهارت آن‌ها، فرصتی داده خواهد شد تا برای کسب جایزه در مسابقات جام جهانی تلاش کنند.

در اواسط سال ۲۰۱۸، Epic شروع به اجرای یک مجموعه تابستانی Skirmish در طول ۸ هفته، هر هفته با فرمت‌های مختلف، با اهدای ۸ میلیون دلار به برندگان در سراسر سری‌ها کرد. مجموعه‌ها یک سری مشکلات اولیه داشت؛ رویداد هفته اول به دلیل مسائل فنی با سرورهای بازی قطع شد و رویداد دوم با اتهام تقلب به برنده که Epic بعداً تأیید کرد که صحت نداشته بود، پایان یافت. Epic دومین سری بازی‌های رقابت خود، Fall Skirmish را در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳۰ شهریور ۱۳۹۷) با ۱۰ میلیون دلار جایزه برای برندگان راه‌اندازی کرد.

فورتنایت سوئیچ

تعداد بازیکن و درآمد

فورتنایت بیش از ۱۰ میلیون بازیکن در دو هفته پس از انتشار آن جذب کرد. تا مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶)، برآورد شده بود که بیش از ۴۵ میلیون بازیکن داشته باشد. سه ماه بعد، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، Epic اعلام کرد که بیش از ۱۲۵ میلیون بازیکن در کمتر از یک سال جذب کرده است و حداقل ۴۰ میلیون نفر از این بازیکنان یک بار در هر ماه در این بازی شرکت کرده‌اند.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷)، بلومبرگ گزارش داد که فورتنایت بیش از ۲۰۰ میلیون حساب ثبت‌شده در تمام پلتفرم‌ها داشته است. نسخه‌های پلتفرم‌های فردی شاهد موج اولیه شمارش تعداد بازیکنان بود. طبق گفته Nintendo، نسخه Nintendo Switch طی یک روز از شروع دسترسی آن، بیش از ۲ میلیون بار دانلود شد.

Epic گفت که فورتنایت بیش از ۱۵ میلیون بار برای آندروید در مدت سه هفته پس از انتشار آن بارگیری شد. در انتشار فصل ۵ در جولای ۲۰۱۸ (تیر ۱۳۹۷)، Akamai Technologies اعلام کرد که ترافیک فورتنایت نزدیک به ۳۷ ترابایت در ثانیه است که بزرگ‌ترین میزان ثبت ترافیک هر بازی ویدئویی است که تا به حال مشاهده کرده‌اند.

Nintendo با گزارش مالی سه‌ماهه خود تا پایان سپتامبر ۳۰، ۲۰۱۸، گفت که Fortnite Battle Royale در حدود نیمی از تمام سیستم‌های Switch خود را فروخته‌اند که نشان‌دهنده حدود ۱۱.۵ میلیون بار دانلود است.

فورتنایت در ماه نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) برای کره جنوبی و تعداد زیادی از رایانه‌های شخصی آنان در دسترس قرار گرفت؛ مدت کوتاهی پس از این، Epic اعلام کرد که تعداد بازیکنان همزمان فورتنایت از مرز ۸.۳ میلیون نفر گذشته است، رکورد قبلی این بازی ۳.۴ میلیون نفر در فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) بود.

تجزیه و تحلیل شرکت SuperData برآورد کرد که Fortnite Battle Royale در فوریه ۲۰۱۸ بیش از ۱۲۶ میلیون دلار کسب کرده است که بیش از درآمد ۱۰۳ میلیون دلاری Battlegroundها برای مدت مشابه بوده است.

SuperData برآورد کرد درآمدهای فورتنایت بر روی تمام پلتفرم‌ها در ماه مارس از ۲۲۳ میلیون دلار فراتر رفته است. تا آوریل ۲۰۱۸، SuperData برآورد کرد که Fortnite Battle Royale هم فروش و هم تعداد بازیکنان بر روی تمام پلتفرم‌ها بیش از Battlegroundها بوده است. طبق گزارش SuperData، این بازی در ماه آوریل ۲۹۶ میلیون دلار درآمد کسب کرد و پس از آن در ماه مه ۳۱۸ میلیون دلار کسب کرد. خرید اسکین فورتنایت

تخمین زده شده است که تا ژوئیه ۲۰۱۸، فورتنایت بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است. پیش از اینکه فصل ۵ در جولای ۲۰۱۸ (تیر ۱۳۹۷) شروع به کار کرد، Sensor Tower تخمین زده است که نسخه موبایل فورتنایت روزانه ۱.۲ میلیون دلار درآمد دارد. پس از راه‌اندازی فصل ۵، درآمد به ۲ میلیون دلار در روز افزایش یافت. SuperData برآورد کرد که فورتنایت در سال ۲۰۱۸ درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری را به دست آورد که بالاترین درآمد سالانه در بین تمام بازی‌های رایگان است.

در زمان سرمایه گذاری Tencent در Epic در سال ۲۰۱۲، Epic Games ارزش ۸۲۵ میلیون دلاری داشت. به دلیل فورتنایت، ارزش Epic تا مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) به ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت. بلومبرگ این برآورد را تا پایان سال ۲۰۱۸ در صورتی که فورتنایت در طول سال به ۲ میلیارد دلار برسد به حدود ۸.۵ میلیارد دلار افزایش داد. با توجه به ریزش درآمد حاصل از فورتنایت، Epic بخش فروش خود از Unreal Engine Marketplace را از ۳۰٪ تا ۱۲٪ در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ کاهش داد و پس از فروش به قیمت قبلی برگرداند.

Fortnite Battle Royale

نفوذ

روزنامه نگاران موفقیت فورتنایت در زمینه Battleground PlayUnknown را ترکیبی از چندین عامل دانسته‌اند: این بازی علاوه بر رایگان بودن بازی و موجود بودن در کنسول‌ها، زمانی منتشر شد که Battlegroundها با game cheaterها و جامعه سمی مبارزه می‌کردند و خشونت کمتری در آن‌ها وجود دارد و کیفیت کارتونی آن، مانند Minecraft، توانست جمعی از مخاطبان جوان و جمعیت مختلط را به بازی جذب کند. علاوه بر این، Epic به‌روزرسانی‌های مکرر بازی، اضافه کردن سلاح‌های جدید و ابزار بازی در کنار وقایع محدود و عناصر روایت طولانی‌مدت را حفظ کرده است که کمک می‌کند تا بازیکنان بیشتری را جذب کند.

علاقه شدید به این بازی در ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶) که توانسته است مخاطبان بیشتری را در مقایسه با بازی‌های چندنفره موجود مانند Grand Theft Auto Online و Destiny 2 ایجاد کند، تأثیر مالی زیادی روی ناشران رقابت کننده Interactive و Activision Blizzard داشته است و به گفته تحلیلگران شرکت‌های Morgan Stanley و KeyBanc Capital Markets سهامشان در این دوره کاهش یافته است.

Bobby Kotick، مدیرعامل Activision، در نتایج چهارفصل خود در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) اعلام کرد که: “فورتنایت قطعاً بسیار رقابتی است … این یک کاتالیزور بسیار مهم در جذب بازیکنان جدید به بازی است” و این شرکت به دنبال توسعه عنوان نبرد پادشاهان خود است.

مدیرعامل Electronic Arts، بلک یورگنسن، Fortnite Battle Royale و Battleground را دارای تأثیر قابل‌توجه بر بازار در نظر گرفت. یورگنسن گفت: “فورتنایت افراد جوان‌تر را به سمت بازار می‌کشد و افراد جوان‌تر را به بازیگران اول‌شخص تبدیل می‌کند و من فکر می‌کنم که برای سلامتی درازمدت این دسته برای همه ما در صنعت خوب است.” شرکت‌های سرگرمی غیر ویدئویی نیز نفوذ Fortnite را دیده‌اند.

بخشی از موفقیت بازی نیز در ارتباط با تأثیر آن بر رسانه‌های اجتماعی است. در مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶)، فورتنایت محبوب‌ترین بازی در Twitch شد و بیش از متوسط تعداد تماشاگران لیگ افسانه‌ها و میدان‌های نبرد به‌طور همزمان تماشاگر داشت. یکی از مشهورترین آهنگسازان، تیلر نینجا بلینیز بود که تا مارس ۲۰۱۸ تعداد زیادی مشترک به دست آورد، که بخشی به دلیل مهارت و تبلیغاتی بود که در Twitch انجام داد که لوازم‌آرایشی و بهداشتی فورتنایت را رایگان عرضه می‌کرد.

“Fortnite Battle Royale” به طرز شگفت‌آوری به‌عنوان واژه هم‌معنی” Fork Knife” در رسانه‌های اجتماعی شناخته شده است که گفته می‌شود از افراد ناآشنا با بازی، دوستان و خانواده که زمان خود را صرف بازی می‌کنند، گرفته شده است. Epic یک کامیون مواد غذایی ” Fork Knife ” قابل‌برداشت و غیرقابل پخش را به نقشه بازی به‌عنوان یک اصلاح محبوب اضافه کرد.

با انتشار نسخه تلفن همراه، معلمان، والدین و دانش آموزان متوجه شده‌اند که این بازی به دلیل ماهیت رایگان، سبک هنری کارتونی و ماهیت اجتماعی آن، در بین جوانان محبوب شده است. این امر برای مدارس به‌عنوان یک عنصر مخرب در کلاس درس دیده می‌شود و بر توانایی دانش آموزان برای تکمیل تکالیف تأثیر می‌گذارد.

Epic یک زنگ هشدار در صفحه‌نمایش بارگذاری بازی برای ممانعت دانش آموزان از بازی در طول کلاس اضافه کرده است. متان هنک، وزیر امور خارجه بریتانیا در زمینه دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، از صرف زمان زیاد توسط کودکان برای انجام بازی فورتنایت و بازی‌های ویدئویی مشابه، بدون ایجاد تعادل ورزش و تعاملات اجتماعی ابراز نگرانی کرد. سازمان‌های دیگر، ازجمله مرکز بهداشت و رسانه‌های ایالات‌متحده آمریکا و انجمن ملی پیشگیری از خشونت کودکان در بریتانیا، به والدین متذکر شده‌اند که ممکن است کودکان تحت تأثیر رفتار خشونت‌آمیز فورتنایت قرار گیرند.

درعین‌حال، والدین از فورتنایت بابت اینکه فرزندان آن‌ها را به صورت اجتماعی در خارج از گروه‌های اصلی خود در یک بازی که بیش‌ازحد خشونت‌آمیز هم نیست شرکت می‌دهد یا پاداش دادن فورتنایت برای تشویق کودکان به انجام کار در مدرسه، و پیشنهاد خرید V-bucksها به کودکان در ازای کسب نمرات خوب قدردانی کرده‌اند. بعضی از والدین در فرزندان خود توانایی مهارت یافتن در Fortnite و تبدیل‌شدن به بازیکنان حرفه‌ای و رقابت بر سر بخشی از جایزه‌های بزرگ را می‌بینند، این بازی محلی برای معلمان ایجاد می‌کند تا به کودکان کمک کنند مهارت‌های خود را در بازی بهبود بخشند.

مسائل امنیتی

محبوبیت فورتنایت تا به امروز از مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶) سبب شده است شبکه‌ای از هکرها کشف شوند که حساب‌های کاربری را با استفاده از پوشش‌های سودآور و هیجان به خرج دادن برای فروش این حساب‌ها به سایر کاربران هدف قرار می‌دهند. برخی از این هکرها که بی نام و نشان با بی‌بی‌سی گفتگو کردند، اعلام کردند هزاران پوند انگلیس در هفته از طریق این اقدامات به دست آورده‌اند.

مقامات ناظر متوجه شده‌اند که Fortnite Battle Royale به یک راه محبوب برای جعل کارت اعتباری تبدیل شده است: مجرمان با دسترسی به اطلاعات کارت اعتباری به سرقت رفته، هنگام معامله کاربر از طریق خدماتی مانند بازیکنان eBay با تخفیف، از آن برای خرید وی باکس ها در حساب تازه ساخته‌شده فورتنایت استفاده می‌کنند و اغلب کودکان و نوجوانان را با این طرح‌ها به دام می‌اندازند.

بازی فورتنایت

دادخواهی و دیگر مسائل حقوقی

در ماه ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶)، شرکت PUBG Bluehole، یک شرکت کره جنوبی که در زمینه میدان‌ها نبرد با بازیکن ناشناخته (PUBG) فعالیت دارد، طرح دعوی علیه Epic Games را صادر کرد و ادعا کرد که Fortnite Battle Royale حق کپی‌رایت در Battlegroundها را نقض کرده است؛ آن‌ها Epic Games را به کپی کردن رابط کاربری و آیتم‌های بازی PUBG متهم کردند.

طبق گفته Korea Times، ناظران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال می‌رود Bluehole در این پرونده برنده شود، زیرا تأیید اصالت PUBG در دادگاه به دلیل سبک بازی نبرد پادشاهان که شامل PUBG و Fortnite Battle Royale است و وجود ۲۰۰۰ فیلم ژاپنی در زمینه نبرد پادشاهان، دشوار است. این پرونده شرکت PUBG تاکنون بسته مانده است و دعوی قضایی در ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷) پرونده به دلایل نامعلوم رد شد.

در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷)، Epic Games پس از اینکه اطلاعات مربوط به فصل ۴ را منتشر کرد، دادخواستی علیه آزمایشگر تضمین کیفیت، توماس هانا پر کرد. هانا که در ماه دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) به Epic پیوست، عدم افشای قرارداد را با به اشتراک گذاشتن جزئیات فصل با آدام دی مارکو نقض کرد. سپس دی مارکو اطلاعات را در یک پست Reddit به اشتراک گذاشت و موضوع فصل را خراب کرد.

Epic اظهار داشت که هانا “از میزان لذت بردن افراد از بازی و یا تعداد کسانی که بازی فورتنایت را تماشا می‌کنند با از بین بردن این تعلیق که در جامعه‌ی فورتنایت در انتظار فصل آینده ایجاد شده بود، کاسته است.”

تقلب‌ها و مدها

در اکتبر سال ۲۰۱۷ (مهر ۱۳۹۶)، بازی‌های Epic Games شکایات مدنی علیه دو همکار وب‌سایت Addicted Cheats پر کردند که برای پرداخت، خدمات فریبنده به بازیکنان ارائه می‌دهد. این شرکت استدلال کرد که دو متهم از تغییر کد شکستن بازی که برخلاف توافقنامه مجوز کاربر و قانون کپی‌رایت بود، استفاده کردند.

در اکتبر سال ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷)، بازی‌های Epic Games از براندون لوکاس YouTuber که ویدیوها را به کانال، Golden Modz، ارسال می‌کرد شکایت کردند. جزئیات پرونده دعوی لوکاس، تقلب در بازی و “ترویج، تبلیغ و فروش نرم‌افزارهای بود که از آن‌ها برای کلاه‌برداری استفاده می‌کرد”.

این دادخواست همچنین وب‌سایت ثانویه لوکاس را فاش می‌کند که در آن بازدیدکنندگان را تشویق می‌کرد هک و یا حساب‌های کاربری فورتنایت را که از قبل با هک ها بارگذاری شده بودند، خریداری کنند.

خرید آیتم فورتنایت

وی باکس فورتنایت

در صورتی که قصد خرید هر کدام از آیتم های فورتنایت را دارید می توانید از طریق لینک های زیر از فروشگاه گیم گیفت خرید نمایید:

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید