در حالی که نسخه Switch عنوان Wolfenstein II: The New Colossus ماه آینده منتشر خواهد شد، استودیو MachineGames بدون هیچ وقفهای برای ماجراجویی بعدی B.J Blazgowicz برنامه ریزی میکند و طبق مصاحبه اخیر سازندگان بازی، مرحله بعدی یک رویه و کارگردانی جدید را برای ژانر اول شخص شوتر پیش خواهد گرفت.
به نقل از Comicbook، “آندریاس اوجرفرس” از MachineGames در مصاحبهای با Eurogamer توضیح داد که چگونه هدف بازی ادامه دادن و باز کردن انتخابها برای بازیکن است:
“به عنوان یک بازیکن و سازنده، آزادی در بازی برای من بسیار جذاب است و من میخواهم همین آزادی را گسترش دهم.”
با توجه به موفقیت نسخه اخیر، توسعه عنوان دیگری از این سری دور از ذهن به نظر نمیرسد مخصوصا زمانی که بازی از نسخه قبل خود نیز بهتر عمل کرد و پیشرفتها به صورت محسوس در بازی دیده میشود. از طرف دیگر منتقدان نیز به شدت از بازی استقبال کردند و تقریبا تمامی نظرات نسبت به The New Colossus مثبت بود.
“اوجرفرس” در مورد ساخت نسخه سوم گفت:
“ما بازی را به این خاطر نمیسازیم که توسعه آن یک چیز روتین و ضروری است بلکه میخواهیم رویه کاملا متفاوتی را در پیش بگیریم. این نسخه سوم سری است، اگر بخواهیم ساخت این فرنچایز را ادامه دهیم باید کاری متفاوت انجام دهیم و کمی فرمتها را عوض کنیم، باید مکانیکهای جذاب به آن اضافه کنیم.”
“البته انتظار نداشته باشید فرمول کنونی را دگرگون کنیم چرا که ما به سختی به آن رسیدیم، به طور مثال به یک باره شاهد عنوانی نقشآفرینی نخواهید بود. ما یک استودیو سازنده بازیهای شوتر اول شخص هستیم و توسعه بازی در این ژانر هدف و ارزش اصلی ما خواهد بود. اگر ما بخواهیم Tetris 2 را هم بسازیم مطمئن باشید یک شوتر اول شخص خواهد بود.”