بررسی کامل عملکرد بازی Outriders روی کامپیوتر.بازی Outriders یکی از عناوین بزرگ و مورد انتظار سال جاری بود که به تازگی برای کنسولها و رایانههای شخصی منتشر شده است. این بازی که از زمان انتشار تا به حال، با استقبال خوب گیمرها (مخصوصاً گیمرهای PC) و منتقدان مواجه شده، به وسیله استودیوی People Can Fly توسعه یافته است.
People Can Fly همان استودیویی که است که پیش از این به خاطر کار روی سری Gears of War و البته بازی Bulletstorm شناخته شده بود و حالا برای ساخت بازی Outriders با شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، قرارداد همکاری امضا کرده است.
در این مطلب قصد نداریم درباره تاریخچه استودیوی People Can Fly صحبت کنیم یا بازی Outriders را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، بلکه میخواهیم عملکرد فنی این عنوان تازه عرضه شده را روی پلتفرم رایانههای شخصی و با چند کارت گرافیک مدرن بررسی نماییم. بیایید ببینیم بازی Outriders که به لطف موتور گرافیکی Unreal Engine ۴ ساخته شده، روی جدیدترین کارت گرافیکهای انویدیا و AMD و با رزولوشنهای اجرایی متفاوت و آخرین فناوریهای بصری، مانند DLSS 2.0، چگونه اجرا میشود؟
شرایط تست Outriders
برای تست فنی بازی Outriders یک بخش خاص انتخاب شده و شرایط در تمام تستهای انجام شده با سخت افزارهای مختلف، یکسان است. تستی که انجام شده، از جایی که از درخت آویزان هستید آغاز میشود و به بخش پل در همان شهر اول میرسد. این تست به صورت کلی هیچ سکانس مبارزهای ندارد، چرا که برای تست صحنههای مبارزه، همه چیز پویا و غیر قابل پیشبینی میشود و متر و معیار خوبی برای ما به دست نمیآید.
در تستهای انجام شده، ابتدا میانگین نرخ فریم و سپس معیارهای ۱ درصدی و ۰.۱ درصدی گزارش میشود. معیار ۱ درصد بدین معنی است که ۱ درصد از فریمهای اندازه گیری شده، کمتر از پایینترین حد نرخ فریم است و بازی به احتمال ۹۹ درصد این شرایط را ندارد.
بیایید به سیستم تستی که در اختیار داریم، نگاهی بیندازیم. توجه داشته باشید که کارت گرافیک در هر تست تغییر میکند.
قطعات | |
---|---|
پردازنده مرکزی | Ryzen 9 5900X (stock) |
حافظه | 32GB Hyper X Predator DDR4 3600 |
مادربرد | ASUS TUF Gaming X570 Plus-WiFi |
ذخیره سازی | TeamGroup Cardea 1TB NVMe PCIe 4.0 |
منبع تغذیه | Cooler Master V1200 Platinum |
نسخه ویندوز | آخرین نسخه ویندوز در زمان تست |
پشتیبانی BAR | SAM برای کارت گرافیک AMD فعال است و Resizable BAR برای |
کارت گرافیکهای استفاده شده در این تست، به ترتیب زیر هستند:
پردازنده گرافیکی | معماری | تعداد هسته | سرعت کلاک | ظرفیت حافظه | سرعت حافظه |
---|---|---|---|---|---|
NVIDIA RTX 3090 FE | Ampere | ۱۰۴۹۶ | ۱۳۹۵/۱۶۹۵ | ۲۴ GB GDDR6X | ۱۹.5Gbps |
NVIDIA RTX 3080 FE | Ampere | ۸۷۰۴ | ۱۴۴۰/۱۷۱۰ | ۱۰ GB GDDR6X | 19Gbps |
NVIDIA RTX 3070 FE | Ampere | ۵۸۸۸ | ۱۵۰۰/۱۷۳۰ | ۸ GB GDDR6 | 14Gbps |
NVIDIA RTX 3060 Ti | Ampere | ۴۸۶۴ | ۱۴۱۰/۱۶۶۵ | ۸ GB GDDR6 | 14Gbps |
EVGA RTX 3060 XC Black | Ampere | ۳۵۸۴ | ۱۳۲۰/۱۷۸۰ | 12GB GDDR6 | 15Gbps |
AMD Radeon RX 6900 XT | RDNA 2 | ۵۱۲۰ | ۲۰۱۵/۲۲۵۰ | ۱۶ GB GDDR6 | 16Gbps |
AMD Radeon RX 6800 XT | RDNA 2 | ۴۶۰۸ | ۲۰۱۵/۲۲۵۰ | ۱۶ GB GDDR6 | 16Gbps |
AMD Radeon RX 6800 | RDNA 2 | ۳۸۴۰ | ۱۸۱۵/۲۱۰۵ | ۱۶ GB GDDR6 | 16Gbps |
AMD Radeon RX 6700 XT | RDNA2 | ۲۵۶۰ | ۲۴۲۴/۲۵۸۱ | 12GB GDDR6 | 16Gbps |
درایورهای استفاده شده
درایورها | |
---|---|
AMD Radeon | ۲۱.۴.۱ |
Nvidia GeForce | ۴۶۶.۱۱ |
تنظیمات گرافیکی Outriders با رزولوشن 4K
آزمایش کردن بازی Outriders و تغییر دادن تنظیمات گرافیکی آن در رزولوشن 4K، اطلاعات خوب و مفیدی به ما میدهد. این تنظیمات اول از همه به ما میگوید که بازی چقدر مقیاس پذیر است. با توجه به این که برای ساخت Outriders از موتور آنریل ۴ استفاده شده و همچنین با نگاه به سیستمی که در اخیار داریم، به راحتی میتوانیم بگوییم که مقیاس پذیری، به تخصص ما در این تست و بنچمارک تبدیل میشود.
انتخاب تنظیمات High نسبت به Ultra، افزایش عملکرد خیره کنندهای را به ما میدهد و از آنجایی که Outriders در این حالت، هنوز زیبا و تقریباً بدون تغییر باقی میماند، پیشنهاد میکنیم به سراغ تنظیمات Ultra نروید. اگر از High به سطح Medium بیاییم، تفاوتها آشکار میشوند و در صورت داشتن توان سخت افزاری، به سراغ آن نروید. همچنین در حالت Low سطح جزئیات و کیفیت بازی به شدت پایین میآید و به هیچ عنوان آن را با رزولوشن 4K پیشنهاد نمیکنیم. به تصاویر زیر دقت کنید:
اولین بنچمارک:
4K با کمک DLSS
از آنجایی که Outriders یکی از عناوینی است که از فناوری محبوب و فوقالعاده شرکت انویدیا، یعنی DLSS بهره میگیرد، طبیعی است که برای دریافت تصویر با رزولوشن 4K از این فناوری مفید کمک بگیریم. طبق تستهای انجام شده و البته تصاویری که در زیر مشاهده میکنید، به نظر بهتر است برای DLSS به سراغ گزینه Quality بروید تا کمترین احتمال از بین رفتن جزئیات و کاهش سطح کیفی به وجود بیاید. با این حال، حالت Balanced نیز به خوبی کارمان را راه میاندازد و در صورت نیاز به عملکرد و نرخ فریم بهتر و بیشتر، حتماً به سراغ آن بروید.
بنچمارک DLSS بازی را در زیر مشاهده کنید:
رزولوشن 1080p
رزولوشن Ultrawide 1080p
رزولوشن 1440p
رزولوشن Ultrawide 1440p
رزولوشن UHD 4K
نتیجهگیری
Outriders یک بازی با ریتم سریع است و استودیوی People Can Fly یکبار دیگر نشان داد که در ساخت عناوین شوتر سریع و با مکانیکهای جذاب و استاندارد، تخصص دارد. Outriders با وجود بهینه سازی قابل قبول، به خودی خود بازی کم تقاضایی نیست اما از آنجایی که از فناوریهای جدیدی مانند DLSS بهره میبرد، روی سخت افزار و کارت گرافیکهای مدرن به خوبی اجرا میشود.
اگر صاحب کارتهای قابل و مدرنی مانند سری RTX 30 و RX 6000 هستید، بدون شک رزولوشنهای بالا (1440p و 2160p) را هدف بگیرید و با بهینه کردن تنظیمات گرافیکی، از زیباییهای ساخته جدید آنریل انجین ۴ لذت ببرید.
نظر شما در مورد بازی Outriders و عملکرد آن روی پلتفرم رایانههای شخصی چیست؟ آیا موفق به تجربه این بازی جدید شدهاید؟ با سخت افزاری که در اختیار دارید، چه عملکردی را از این عنوان دریافت کردهاید؟