تحلیل و بررسی پچ ۷.۲۰ بازی Dota 2 .در این مطلب به آنالیز پچ نسخه 7.۲۰ بازی Dota 2 پرداخته میشود و هیروها، آیتمها، مپ بازی و مکانیکهای تغییر یافته در بازی مورد بررسی قرار میگیرد.
آنالیز و بررسی نسخههای مختلف پچ بازی Dota 2 یکی از دغدغههای کاربران این بازی محبوب به شمار میرود چرا که تغییرات انجام شده در پچ بازی، سبب میشود تا بسیاری از روشها و استراتژیهای بازی تغییر کند و در نتیجه همسازی با این تغییرات برای بسیاری از کاربران، نوعی چالش را به وجود آورد.
در هر سری از مطالب «تحلیل و بررسی پچ بازی Dota 2» سعی میشود تا به بررسی و تحلیل پچِ به روزِ بازی Dota 2 پرداخته شود و با پررنگ کردن بخشهای مهم آن، نکات لازم و کاربردی که کاربران مختلف میتوانند از آنها استفاده کنند بیان شوند. پیش از ورود به بررسی و آنالیز پچ، ذکر چند نکته ضروری است:
- هدف این مطلب به هیچ عنوان پوشش خبری و ترجمه خط به خط پچهای Dota 2 نیست بلکه تنها سعی میشود تا نکات مهم و کلیدی پچ، با رویکرد بررسی و تحلیل بازتعریف شوند. بنابراین بسیاری از مباحث پایهایِ Dota 2 شامل این مطلب نخواهند شد.
- مبنای بسیاری از تحلیلها و نتایج، استفاده از آمار و مستندات به روز است و زومجی برای این کار از سایتDotabuff به عنوان مرجع استفاده خواهد کرد. با این حال سعی شده است تا تجربیات نویسنده نیز به عنوان مکمل به تحلیل و بررسیها اضافه شود.
- شما نیز میتوانید از سایت مرجع Dotabuff برای بررسی بازیهای خود با جزییات بیشتر استفاده کنید و در صورت لزوم، آن را با زومجی یا دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است در قسمت تنظیمات بازی، تیک گزینه Expose Public Match Data را زده باشید. سپس با مراجعه به سایت Dotabuff و لاگین کردن در آن، از ویژگیهای کاملا شخصیسازی شده آن استفاده کنید.
تحلیل و بررسی پچ ۷.۲۰ بازی Dota 2
با توجه به حجم بسیار زیاد پچ نسخه ۷.۲۰ و از طرفی تغییر بسیاری از مکانیکها، آیتمها و هیروها، بسیاری از آمار و ارقام موجود چندان قابل اعتنا نیست و با گذشت زمان به ثبات و پایداری میرسد. انتشار نسخه ۷.20b بلافاصله چند روز پس از نسخه اصلی، خود موکد این موضوع است و احتمال میرود تا در هفتههای آینده، شاهد انتشار چند نسخه پچ دیگر باشیم.
در نتیجه، این مطلب به مرور زمان و همگام با ثبات تغییرات بازی، تکمیل و به روز میشود. لذا در این قسمت به بررسی نکات کلی بازی پرداخته شده و بررسی دقیق و جز به جز آیتمها و هیروها به زمان بعدی موکول میشود.
Deny Mechanics
این شاید یکی از عجیبترین تغییرات نسخه ۷.۲۰ باشد. پیش از این Deny کردن کریپها تاثیر فاحشی روی برد یک لاین داشت اما با این مکانیک جدید، برتریِ XP به طور کامل در لاین از بین رفته است و در نتیجه فاز لاین برای هیروهای مید (Mid) یا آفلین (Offlane) کمی آسانتر به نظر میرسد.
از طرفی جایگزینی برتری XP با Gold، به این معنا است که از این پس نمیتوان در لاین، XP اضافهتری دریافت کرد و در نتیجه پروسهی لول آپ شدن هیروهای Core کندتر میشود و این موضوع کار را برای هیروهای ساپورت در لاین، کمی دشوار میکند چرا که باید زمان نسبتا بیشتری را در کنار هیروی Carry بمانند.
تنها نکته مثبتی که این تغییر میتواند به بازی اضافه کند، آسانتر شدن لول آپ هیروهای آفلین است. هیروهای آفلین اکنون دیگر کمتر دغدغه عقب افتادن از لاین Safe را دارند اما اگر بخواهند زیادی خوشبین هم باشند، ممکن است Gold زیادتری را نصیب حریف بکنند.
Teleporting
این تغییر به معنای واقعی مسئله تلپورت را برای بسیاری از بازیکنان آسان کرده است. حالا که یک اسلات مخصوص برای TP Scroll در نظر گرفته شده، آیا باز هم نخریدن این آیتم توجیهی دارد؟! تا پیش از این، یک عدد TP Scroll یک اسلات را اشغال میکرد و در نتیجه بسیاری از هیروهایی که توانایی خرید Boots of Travel را در اوایل یا اواسط بازی داشتند، زحمت خرید TP Scrollهای پی در پی را به خود نمیدادند.
اما حالا که این تغییر به بازی اضافه شده است، باید دید این هیروها نیز همچنان به سمت Boots of Travel خواهند رفت یا خیر! احتمالا باید در نسخههای بعدی شاهد نرف شدن این مکانیسم باشیم درغیر این صورت، خریدن Boots of Travel تنها برای اندکی از هیروها مانند Tinker توجیه منطقی خواهد داشت.
از طرفی عمل Split Push و دفاع کردن کمی آسانتر شده است. اکنون میتوان با یک هیرو مانند AM به راحتی Split Push انجام داد و برای بازگشت به بیس و دفاع هیچ نگرانی نداشت. این موضوع یعنی در پچ ۷.۲۰ زمان و فرصت امنتری برای تلپورت کردن خواهید داشت. بنابراین باید شاهد تغییرات گسترده در زمینه Split Pushing باشیم.
Armor
محاسباتی که بسیاری با فرمول جدید Armor انجام دادهاند نشان میدهد که اهمیت Armor اکنون بیشتر شده است. به عنوان مثال در پچ قبلی اگر با مقدار ۲۰ Armor به اندازه ۵۰% دمیج کاهش مییافت، اکنون همین مقدار کاهشِ دمیج با داشتن ۱۶ Armor صورت میگیرد و این یعنی Armor در پچ جدید به مراتب تاثیر گذارتر است.
اگر دقت کرده باشید برای بالانس کردن این موضوع در مورد Buildingها، میزان Armor آنها نیز کمی کاهش یافته است. با دانستن این موضوع، اکنون میتوان ادعا کرد که Armor Reduction نیز اهمیت بالایی دارد و در نتیجه هیروهایی نظیر TA یا Dazzle و آیتمهایی مانند Desolator نیز از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.
Mana and HP Regen
با قطعیت نمیتوان در مورد این تغییرات نظر داد چرا که هنوز آزمون و خطاهای زیادی لازم است تا شناخت دقیقی از این تغییرات داشته باشیم اما آنچه واضح است این است که هیروهای Strength و Intelligence اکنون ضعیفتر شدهاند و برای جبران کمبود HP Regen و Mana Regen نیاز بیشتری به آیتم دارند.
تحلیل و بررسی پچ ۷.۲۰ بازی Dota 2
Root Mechanics
روت کردن تا پیش از این تنها برای جلوگیری از تحرک هیروهای حریف استفاده میشد اما اکنون با کمک آنها میتوان عمل تلپورت را هم کنسل کرد. از طرفی عمل روت دیگر خاصیت کنسل کردن بسیاری از Channeling Spellها را ندارد. برای مثال دیگر نمیتوان Black Hole را به وسیله Overgrowth حتی در حالت BKB کنسل کرد.
Cleave and Splash Changes
اکنون هر هیرو در درگیری به اندازه میزان Armor که دارد، میتواند دمیج پخش شده دریافتی را کاهش دهد. این شاید یکی از بدترین تغییرات برای هیروهای دمیج بالایی باشد که قبلا میتوانستند به کمک Cleave یا Splash با یکی دو ضربه بسیار سنگین دخل تعداد زیادی از هیروها را بیاورند. بنابراین دور از انتظار نیست اگر شاهد تغییر سبک بازی هیروهایی مانند Sven و Kunkka یا حتی PA باشیم.
Spell Immunity and Dispels
با وجود افزایش اندک قیمت BKB، این آیتم بیش از پیش حیاتی و کارساز شده و به نظر میرسد حالا که بسیاری از Abilityها خاصیت Pierce Spell Immunity خود را از دست دادهاند، این آیتم برای بسیاری از هیروهای Core بیشتر به کار میآید و در نتیجه کشتن آنها توسط تیم حریف سختتر میشود. از طرفی این موضوع روی قابلیتهای Passive بسیار مهم نیز تاثیر میگذارد.
برای مثال Atrophy Aura یکی از آن قابلیتهایی بود که حتی در اواخر بازی نیز برای کاهش دمیج دریافتی، بسیار به کمک تیم خودی میآمد که اکنون در مقابل هیروهای Spell Immune دیگر خاصیتی ندارد. اما Hex که تا پیش از این قویترین Disable در طول بازی به شمار میرفت، قابلیت Dispel دارد و قطعا هیرویی مانند Slark از این تغییر سود بسیار زیادی میبرد.
وضعیت Leash به تازگی در بازی معرفی شده و به نظر میرسد یکی از جالبترین مکانیسمهای بازی برای هیروهایی نظیر Slark یا Puck باشد. این وضعیت هیروی حریف را از هر گونه قابلیت که منجر به Mobility باشد منع میکند.
مثلا هیروی Slark از این پس میتواند با کمک Pounce هیروهایی مانند AM یا Ember Sprit گرفته و تا مدتی به آنها اتک وارد کند و هیروهای حریف نیز قابلیت Blink یا جابهجایی بین Remantهای خود را ندارند! از این موضوع میتوان نتیجه گرفت که Slark اکنون به یکی از کانترهای این هیروها تبدیل شده درحالی که این موضوع تا پیش از این برعکس بوده است.
در سری بعدی از همین مطلب، به محض داشتن اطلاعات کاملتر، بخش هیروها و آیتمها نیز به آنالیز پچ اضافه میشود. چنانچه شما نیز نظری در رابطه با پچ ۷.۲۰ دارید، آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.
Que Proscar Vs Propecia Combivent Inhalers Without An Rx Prezzi Goccia Kamagra buy cialis online Viagra Farmacia Madrid Cialis Sur Internet Avis
Erfahrungen Mit Cialis Viagra Mejor Que La Viagra Cialis Generica Tadalafil generic cialis from india Levitra Allemagne Priligy Clonidine Substitute
Propecia Dieta cheapest cialis Zithromax Before Ivf Generic Why Does Viagra Stop Working