توئیچ، پلتفرم استریم بازی آمازون را میتوان اصلیترین پاتوق برای گیمرها نامید. هرچند که در سالهای اخیر این سرویس رقبایی برای خود پیدا کرده است، اما با این حال، اکثر گیمرها و بازیدوستان روزانه چندین ساعت از وقت خود را در توئیچ میگذارنند و از همین رو این سرویس معیار خوبی برای سنجش میزان محبوبیت بازیها است. در این مطلب با هم نگاهی خواهیم انداخت به ۱۰ بازی پرطرفدار توئیچ. با ما همراه باشید.
۱۰. کال آف دیوتی: مدرن وارفر – ۲.۶۹ میلیون ساعت بازدید
Call of Duty: Modern Warfare هفته گذشته بهصورت رسمی عرضه شد و حالا به لطف گیمرهایی که در توئیچ آن را بازی میکنند و به دیگران آموزش میدهند، پرفروشترین بازی سال لقب گرفت.
۹. فیفا ۲۰ – ۲۶.۶ میلیون ساعت بازدید
پرطرفدارترین ورزش جهان؛ یکی از محبوبترین بازیهای ویدئویی در توئیچ هم به حساب میآید. FIFA 20 بازی شبیهساز فوتبال است که در اواخر سپتامبر منتشر شد. تماشای رقابت بازیکنان فیفا ۲۰ بهصورت آنلاین برای گیمرها جذابیت خاص خودش را دارد.
۸. ایپکس لجندز – ۲۶.۶۸ میلیون ساعت بازدید
Apex Legends که توسط الکترونیک آرتز منتشر شده، یکی از محبوبترین بازیهای جدید سال ۲۰۱۹ به حساب میآید و از معدود بازیهایی است که از زمان انتشار تا امروز همچنان در لیست بازیهای تاپ توئیچ باقی مانده است. تماشا بتل رویالهایی مانند ایپکس برای کاربران راحت است چرا که هر راند آن ۲۰ دقیقه یا کمتر زمان میبرد.
۷. دوتا ۲ – ۳۰ میلیون ساعت بازدید
Dota 2 یکی از محبوبترین بازیهای کامپیوتری در جامعه جهانی Esport به حساب میآید. این بازی میلیونها پلیر ماهانه دارد و مخاطبان ثابتی را جذب توئیچ کرده است.
۶. ورد آو وارکرافت – ۳۶ میلیون ساعت بازدید
World of Warcraft محبوبترین بازی توئیچ در ماه سپتامبر بود و این عنوان به لطف انتشار نسخه WoW Classic بدست آمده بود. بیش از یک میلیون تماشاگر بهطور همزمان و به مناسب جشن ۱۵ سالگی دنیای وارکرافت مراسم عرضه WoW Classic را تماشا میکردند.
۵. جیتیای ۵ – ۳۶.۸۹ میلیون ساعت بازدید
Grand Theft Auto V با فروش بیش ۱۱۵ میلیون نسخه از سال ۲۰۱۳ تا امروز یکی از پرفروشترین بازیهای جهان است. سبک بازی آزادنه آن طبیعتاً مخاطبان زیادی را به خود در توئیچ جذب کرده است.
۴. کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو – ۴۴.۷۷ میلیون ساعت بازدید
Counter-Strike: Global Offensive بازی تیراندازی کلاسیکی است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. CS:GO یک بازی رایگان است که مخاطبان گستردهای دارد و باوجود قدیمی بود آن تورنمنتهای زیادی در سراسر جهان برای این بازی برگزار میشود.
۳. چت کردن – ۶۸.۴ میلیون ساعت بازدید
طبیعتاٌ این یک بازی ویدئویی نیست اما آمار نشان میدهد که استریمرها از انجام مکالمات عادی و روزمره با مخاطبین خود به عنوان راهی برای افزایش مخاطب استفاده میکنند. این مکالمات میتواند پیرامون رویدادهای بازی، استریمهای آینده و … باشد.
۲. فورتنایت – ۷۹.۱ میلیون ساعت بازدید
در ماه اکتبر Fortnite آپدیت بزرگی تحت عنوان Chapter 2 ارائه داد که در آن برای اولین بار از جولای ۲۰۱۷، یعنی زمان عرضه نقشه بازی دستخوش تغییرات اساسی شد. با ارائه قسمت دوم میزان بازدید بازی ۳۱ درصد بیشتر شد.
۱. لیگ آو لجندز – ۱۲۵.۶۵ میلیون ساعت بازدید
League of Legends اخیراً دهمین سال انتشار خود را جشن گرفته و تورنمنت این بازی در ماه اکتبر توئیچ را قبضه کرد. میزان بازدید این بازی در ماه اکتبر از سپتامبر ۶۲ درصد افزایش داشت. فینال این مسابقات ۸ نوامبر برگزار شد و انتظار میرود که این رویداد هم از نظر بازدید رکوردشکنی کرده باشد.