نخستین فیلم های HDR 10+ راهی بازار شدند
کمپانی سامسونگ همکاری خود با آمازون را برای تولید محتوای HDR 10+ و پخش آن، از یک سال اخیر آغاز کرده بودند. این همکاری به تازگی به ثمر نشسته است. محتوای HDR به تنهایی می تواند تصاویری خارق العاده را به نمایش در آورده و لذت تماشای تلویزیون را چند برابر نماید. حال چه می شود اگر یک فناوری پیشرفته تر به همراه فیلم های سازگار برای این منظور راهی بازار شوند؟
کمپانی سامسونگ تمامی تلویزیون های مجهز به HDR خود را در سال ۲۰۱۷ به فناوری HDR 10+ مجهز نمود؛ این فناوری در رقابت با تکنولوژی Dolby Vision تولید شد که سامسونگ زمان و سرمایه گذاری سنگینی را برای آن در نظر گرفت. فرمت HDR 10+ در آوریل سال ۲۰۱۷ از سوی شرکت کره ای سامسونگ معرفی شده و اینک شاهد ارائه محتوای بهینه شده برای آن هستیم.
آمازون اعلام کرده است که ۱۰۰ عنوان محتوا شامل فیلم های سینمای و … را با عناوینی مانند The Grand Tour, The Tick و The Man in the High Castle را با فرمت HDR 10+ برای تلویزیون های ۲۰۱۷ سامسونگ آماده کرده است که این مقدار به زودی افزایش خواهد یافت. با وجود آنکه سامسونگ ابداع کننده تکنیک HDR 10+ است، اما برندهای تولید کننده ی تلویزیون نیز می توانند از آن استفاده نمایند.
سونی یکی از شرکای تجاری سامسونگ است که عموم پنل های تلویزیونی خود را از این شرکت کره ای دریافت می کند؛ سونی دومین برندی است که احتمالا از این تکنیک در تلویزیون های خود استفاده خواهد کرد.
دو شرکت فیلیپس و پاناسونیک در کنار استدیوی ۲۰ th Century Fox نیز به زودی برای پشتیبانی از این فرمت، دست به کار خواهند شد. جالب است بدانید که این شرکت ها اخیرا یک کنسرسیوم مشترک را برای ارتقاء و پشتیبانی از فناوری HDR 10+ آغاز کرده اند که Amazon عضو آن نیست! با این وجود این شرکت اولین بسته ی محتوای HDR 10+ را راهی بازار کرد.