کپکام Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است. بالاخره پس از مدتها انتظار شاهد رونمایی از Devil May Cry 5 در رویداد E3 2018 بودیم. عنوانی که به گفته سازندگان تنها دلیل ساخت آن درخواست طرفداران برای عرضهی یک عنوان کلاسیک بوده است.
به تازگی استوارت ترنر (Stuart Turner) مدیر عامل بخش اروپا کپکام (Capcom) و آنتوان مولنت (Antoine Molant) مدیر بازاریابی این استودیو در طی مصاحبهای با GamesIndustry به صحبت در مورد Devil May Cry 5 پرداختند.
کپکام Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است .بنابر گفته آنتوان مولنت اگرچه DMC: Devil May Cry استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) عنوان خوبی بود، اما برخی از طرفداران از آن ناامید شدند. بنابراین تیم توسعهدهنده تصمیم گرفت که به ریشههای این سری بازگردد.
آخرین نسخه عرضه شده عنوان بسیار خوبی بود، اما عدهای از طرفداران به دلیل اینکه این نسخه دنبالهای مستقیم بر سری نبود و البته بخاطر برخی موارد دیگر، از عرضه آن ناراضی بودند.
به همین خاطر، تیم توسعهدهنده از خود پرسید که باید این سری را به کدام مسیر هدایت کند؟ این تیم متوجه شد که جامعه بازیبازان خواهان ارتباط Devil May Cry 5 با نسخههای اول، دوم و سوم هستند. و اینگونه بود که این پروژه متولد شد.
در حالی که در نسل حاضر شاهد تجدید نظر در برخی از عناوین سبک هک اند اسلش هستیم، اما بنابر درخواست طرفداران، Devil May Cry 5 به همان شیوه کلاسیک در حال توسعه است.
ما میتوانیم در مورد این موضوع که آیا طرفداران هنوز هم خواهان عرضه این سبک به همان شیوه هستند، بحث کنیم… موضوعی که تصمیمگیری در مورد آن سخت خواهد بود. این پروژه به دلیل خواست طرفداران متولد شده است.
بنابر گفته ترنر در حالی که تیم سازنده به بازخوردهای طرفداران گوش میدهد، اما قصد ندارد تا تمام آن درخواستها را به بازی نهایی اضافه کند.
منصفانه است که بگوییم ما به مخاطبان و بازخوردهای که از آنها دریافت میکنیم بسیار اهمیت میدهیم. ما اخیرا داستانهایی ناگوار از تسلیم استودیوها به درخواست افراد مختلف در سطح اینترنت را دیدهایم. ما نمیتوانیم تا آن حد از این بخش دفاع کنیم.
اما قطعا اصلی مبنی بر احترام به نظر مخاطبان در سر تا سر شرکت وجود دارد.
DMC یک مثال بارز از این موضوع است. طرفداران از آن راضی نبودند، پس ما مسیر متفاوتی را در پیش گرفتیم. این بخشی از کسب و کار ما است، ما هنوز هم باید آن را به فروش برسانیم.
ما میخواهیم که حق انتخاب را به طرفداران بدهیم و از آن حمایت کنیم، اما این موضوع باید منطقی باشد. بنابراین ما با منطق آن را انجام میدهیم. میتوان گفت ما خیلی به درخواستهای افراطی برخی از طرفداران گوش نمیکنیم.
در واقع ترنر اعلام کرد که در صورت همخوانی نداشتن پروژه با شرایط کاری، روند توسعه آن هیچگاه شروع نمیشد. اما با این حال Devil May Cry 5 در تلاش است تا بسیاری از طرفداران سری را راضی نگه دارد.
این پروژه اگر با شرایط معقول و منطقی کسب و کار همخوانی نداشت، هیچگاه متولد نمیشد. ما به ندرت پیشبینیهای دیوانهوار در مورد بازیهای خود انجام میدهیم، اما DMC 5 طرفدران بازی، که تعداد آنها کم هم نیست را راضی نگه خواهد داشت.
به نظر میرسد که کپکام قصد دارد تا با ارائه یک عنوان کلاسیک به درخواست طرفداران احترام بگذارد. اما در عین حال سعی دارد تا بدون توجه به درخواستهای نامعقول برخی از طرفداران، به ساخت بازی مد نظر خود ادامه دهد. با توجه به اینکه افراد مختلف با سلیقههای متفاوت طرفدار بازی هستند، این موضوع قابل درک است.
هر روز شاهد انتشار جزئیاتی بیشتری از Devil May Cry 5 هستیم، جزییاتی که خبر از عنوانی فوقالعاده میدهند. چندی پیش در خبری هیدیکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان بازی از داستان عاطفی این نسخه سخن گفت، داستانی که به گفته او باعث گریه بسیاری از طرفداران خواهد شد. همچنین بنابر گفته او، در طول داستان، بازیکنان عاشق شخصیت جدید بازی با نام Nico خواهند شد.
بازی Devil May Cry 5 تا قبل از پایان ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.