نقد و بررسی

۱۲ چیزی که باید درمورد Battlefield V بدانید

۱۲ چیزی که باید درمورد Battlefield V بدانید

GameInformer

۱۶ سال بعد از اینکه Battlefield 1942 با نبردهای هوایی، دریایی و زمینی خود در مقیاس‌هایی بزرگ، دورنما و سبک بازی‌های شوتر اول‌شخص رقابتی را تغییر داد، این سری باری دیگر با Battlefield V به جنگ‌ جهانی دوم بازگشته است. چند روز پیش DICE همراه با اطلاعاتی فراوان از Battlefield V رونمایی کرد؛ از جمله این اطلاعات می‌توان به تغییراتی عظیم در بعضی مکانیک‌های اصلی سری، مودهای جدید و هیجان‌انگیز و رویکردی جدید در نحوه ارائه محتوای اضافه بازی اشاره کرد. در اینجا اطلاعات منتشرشده را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

بازگشت Battlefield به جنگ‌جهانی دوم

بله؛ Battlefield دوباره سراغ جنگ‌جهانی دوم رفته است. جایی که این سریِ محبوب از آن شروع شد. ولی DICE علاقه‌ای به بازگویی داستان‌های بزرگ‌ترین نبرد‌های جنگ‌جهانی دوم ندارد. تهیه‌کننده ارشد بازی یعنی آقای “آندرس مورل” (Andreas Morell) در این مورد گفته است: “اگر بخواهیم صادق باشم، باید بگویم که همگیِ ما آن (Battlefield 1942) را تجربه کرده‌ایم. ما همگی در ساحل نورماندی جنگیده‌ایم و تمامی سنگرها و انبارها در فرانسه را پاکسازی کرده‌ایم. به نظرم بعضی از ما می‌توانیم تنها با استفاده از حافظه‌مان مقیاس و مکان‌های حومه‌شهر را بازگو کنیم. و هم‌چنین همگی ما فیلم‌های مختلفی در این زمینه دیده‌ایم. پس به همین دلیل تصمیم گرفتیم که چیزی جدید به طرفداران‌مان ارائه کنیم. “

این حرف در مورد جنگی که بارها در بازی‌ها و فیلم‌ها درباره آن صحبت شده به چه معناست؟ استودیو DICE این چنین قانونی را برای خود وضع کرده است: بازیکنان را به مکان ناشناخته و دیده‌نشده برده، از داستان‌ها و اتفاقاتی که تاکنون بازگو نشده برای‌شان صحبت کنید، و آن‌ها را در نبردهایی که تاکنون شبیه‌سازی نشده‌اند به مبارزه دعوت کنید. DICE در طول رویداد مرتبط با Battlefield V در مورد بعضی از این‌ها از جمله نبردهای شمالی در نروژ،عملیات‌های هوایی در روتردام و نبردهای عظیم با تانک در شمال آفریقا صحبت کرد. هم‌چنین ما چندین طرح مفهومی از مناطق روستایی و حومه‌شهر در فرانسه دیدیم پس هنوز بعضی از مناطق جزو مکان‌های مبارزه در بازی هستند.

Battlefield 1942 شامل بعضی از خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین نقشه‌های دوران بازی‌های است؛ پس به همین دلیل از طراح ارشد بازی یعنی “دنیل برلین” (Daniel Berlin) درباره اینکه DICE چگونه می‌خواهد از ویژگی‌های آن نقشه‌های کلاسیک استفاده کند پرسیدم. او گفت در حال حاضر آن‌ها برای معرفی چیزی در این زمینه آماده نیستند ولی باز هم می‌توان گفت که آن‌ها برنامه‌هایی برای استفاده از میراثِ بازی دارند. “هنوز نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم ولی ایده‌هایی در این مورد وجود دارد. چیزهایی خوب بسیاری در آن نقشه‌ها یافت می‌شود. هم‌چنین می‌توانم بگویم که در طراحی‌های مفهومی الهاماتی از آن نقشه‌های قدیمی گرفته‌ایم. می‌دانیم که مردم این بازی را تجربه می‌کنند و به یاد ۱۹۴۲ می‌افتند. در بعضی درجات مشخص ما می‌خواهیم که آن‌ها در مکانی مشخص باشند و با خود بگویند “اوه. همون حسی رو دارم که موقع ۱۹۴۲ داشتم.” در هنگام تجربه بازی مطمئنا چنین احساسات نوستالژیکی را تجربه خواهید کرد. “

Battlefield V

بازگشت بخش Operations با تغییراتی بزرگ و جدید

بعد از موفقیت مود جدید Battlefield 1 به نام Operations، که در آن بازیکنان در مسابقه‌ای طولانی در چند نقشه متفاوت با یکدیگر رقابت می‌کردند، DICE این مود و مفهوم آن را با تغییراتی جدید و بزرگ به Battlefield V آورده است. این مود اکنون Grand Operations نام دارد و حالا در Battlefield V این تجربه در چند نقشه مختلف و در چند مود مختلف دنبال شده است. DICE این مورد را با یک مثال توضیح داد: فرض کنید شما در روتردام قرار دارید؛ امکان دارد نبرد را به صورت حمله هوایی در مود جدید Airborne شروع کنید. تیم حمله‌کننده باید پشت خط‌های دشمن ایستاده و توپخانه دوربرد آن‌ها را از بین ببرد تا نیروی تهاجمی خودی بتوانند جلو رفته و پیشرفت کند. در آغاز، هر سرباز در هواپیمایی که طول نقشه را طی می‌کند spawn شده و انتخاب می‌کند که می‌خواهد در کجا از هواپیما بیرون بپرد. مدافعان می‌توانند توسط توپ‌های AA این حامل‌ها را هدف گرفته و با یک شلیک چندین سرباز گه منتظر اعزام شدن هستند را از پای درآورند.

در روز دوم، نبرد هنوز در روتردام جریان دارد ولی حالا نیروی مهاجم به سبک کلاسیک Operations به سمت نقاط مشخص‌شده برای تصاحب‌کردن (Capture) که اکنون مود Breakthrough نامیده می‌شود می‌رود. تعداد پیاده‌نظام‌ها و وسایل‌نقلیه توسط اینکه در راند قبلی در چه مدتی توپخانه‌های حریف از بین رفته‌اند مشخص می‌شود.

زمانی که روز سوم شروع می‌شود، نقشه به حالت بمب‌زده روتردام تغییر شکل داده است؛ جایی که بازیکنان آثار بمب و تخریب را در اولین قدم‌های خود حس خواهند کرد. اگر مهاجمان یک پیروی تعیین‌کننده و قاطع به دست آورند Operation در همین روز پایان خواهد یافت ولی اگر نبرد نزدیک دنبال شود، به روز چهارم خواهد کشید. جایی که بازیکنان وارد مود جدید Last Stand می‌شوند.

در مود Last Stand جنگ نهایی و واقعی رخ می‌دهد؛ مهمات کم است (شاید تنها با یک خشاب بازی را شروع کنید)، وسیله نقلیه‌ای که قادر به حرکت باشد به ندرت پیدا می‌شود، و اگر یک تیم (Squad) از بین برود، اعضای آن دیگر نمی‌توانند به مسابقه بازگردند. این اتفاق باعث می‌شود تا بازیکنان برروی همکاری تیمی تاکید بیشتری داشته و از یکدیگر پشتیبانی کنند.

این تنها یک مثال از این بود که DICE چگونه Grand Operations را ایجاد کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند مود‌های دخیل، تعداد وسایل نقلیه، و نوع اسلحه‌های در دسترس تیم‌ها را هر بار که یک Operation جدید معرفی می‌کنند تغییر دهند. هم‌چنین DICE در نظر دارد تا از این مود برای معرفی تمامی نقشه‌های جدید و محتوایی که در طول حیات Battlefield V عرضه خواهد شد استفاده کند ولی آن محتوا در نهایت به مودهای کلاسیک نظیر Conquest، Domination، Frontlines و Team Deathmatch مهاجرت خواهند کرد. مودهای جدید یا آن‌هایی که اسم‌شان تغییر کرده نظیر Airborne، Last Stand و Breakthrough نیز به صورت تنها در دسترس خواهند بود. Grand Operations برای اولین بار در E3 امسال نمایش داده خواهد شد.

Battlefield V

همکاریِ‌ تیمی به شدت مهم و باارزش  است

در آن راندهایی از Grand Operations که مهمات کم می‌شود، برای پیروزی باید به صورت تیمی عمل کنید. دلیل اینکه بازیکنان در Battlefield V به صورت خودکار عضو یک تیم می‌شوند نیز چنین چیزی است. شما هنوز نیز می‌توانید از تیم انصراف داده و به صورت تک و تنها به مبارزه بپردازید ولی طراحی بازی بیش از پیش برروی کار تیمی و همکاری با یکدیگر تاکید داشته و اگر تنها بازی کنید بعضی از اسلحه‌های مهم و کشنده را از دست خواهید داد.

این تاکید جدید برروی کار تیمی با رهبر تیم که بیشترین قدرت را دارد، آغاز می‌شود؛ اگر رهبر تعیین‌شده هیچ دستوری ندهد و یک بازیکن دیگر به صورت مداوم درخواست ماموریت و وظیفه‌ای برای انجام‌دادن داشته باشد، به صورت خودکار آن بازیکنی که بیشتر از همه به دریافت وظایف و دستورات علاقه نشان داده رهبر خواهد شد. اگر یک تیم کارها را بایکدگیر و به صورت تیمی انجام دهد، در پایان آن دوره از مسابقه امتیاز پشتیبانی تیمی را دریافت خواهند کرد. زمانی که آن‌ها به حدی خاص از امتیاز در زمینه‌های مشخص‌شده برسند، رهبر تیم ابزاری جدید دریافت کرده و می‌تواند از آن‌ به نفع تیمش استفاده کند. این ابزار شامل وسایل‌نقلیه‌ی خاص که تنها اعضای تیم شما می‌توانند در آن spawn شوند، تجهیزات جدید، هاله‌ای از دود به عنوان کاور، و حتی یک راکت V1 که می‌توان از آن در شکستن یک دفاع قوی استفاده کرد، می‌شود. تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده رهبر تیم است و اوست که مشخص می‌کند آیا می‌خواهد از امتیازهای تیم برای برای رسیدن به یک سود سریع استفاده کند یا آن‌ها را به امید رسیدن به یک اسلحه قدرت‌مند مانند راکت V1 ذخیره کند.

یکی از تغییرات قابل‌توجه در Battlefield V به احیای هم‌تیمی ها مرتبط می‌شود. برای اولین بار در این سری، تمامی اعضای تیم بدون توجه به کلاسی که استفاده می‌کنند، می‌توانند یکدیگر را احیا کنند. این احیای افراد زمان بیشتری از شما می‌گیرد و بازیکن احیاشده نسبت به زمانی که فردی با کلاس medic آن‌ها را احیا کند از نوار سلامتی بسیار کمتری برخوردار خواهد بود. اگر فرد زخمی شده از تیم شما در معرض دید دشمن و میان زمین نبرد افتاده باشد، می‌توانید وی را به مکانی امن منتقل‌کرده و سپس عملیات احیا را شروع کنید.

در هنگام spawnشدن می‌توانید با زاویه دیدی از روی شانه هم‌تیمی‌تان بازی را مشاهده کنید تا بفهمید دقیقا در چه شرایط و موقعیتی spawn می‌شوید. به جای اینکه هر بار نقشه کلی بازی را برای اعزام‌شدن دوباره به نبرد مشاهده کنید، از همین زاویه نقطه spawn خود را انتخاب می‌کنید مگر اینکه تیم شما به طور کلی از بین رفته باشد. در این صورت، شاخص‌هایی جدید به شما اعلام می‌کنند که هم‌تیمی‌های‌تان در چه مکانی spawn خواهند شد؛ این مکانیزم به شما کمک کرده تا سریع‌تر از پیش با اعضای تیم‌تان به حال‌وهوای نبرد بازگردید.

Battlefield V

قحطی و کمبود منابع روش بازی شما را تغییر خواهد داد

در حرکتی دیگر برای مجبورکردن بازیکنان به کار تیمی، DICE رویکردی جدید برای اعزام سربازان respawnشده به جنگ اتخاذ کرده است. شما هنوز چندین خشاب مهمات و یک نارنجک در اختیار دارید ولی اگر یک تیرانداز ماهر نیستید، انتظار نداشته باشید مهمات‌تان دوام زیادی داشته باشند. هم‌چنین زمانی که تیز می‌خورید، نوار سلامتی‌تان به صورت خودکار پر نخواهد شد پس بهترین راه برا بقا این است که همیشه در کنار یک بازیکن از کلاس medic به مبارزه بپردازید. برای مقابله با کمبود منابع، همیشه می‌توانید مهمات، ابزار و سلامتی‌تان را با استفاده از موقعیت پرچم بازیابی کنید. سربازان دلیر و شجاع نیز می‌توانند با دویدن، مهمات را از جنازه‌های دشمن جمع کرده و مدت زمان بیشتری به مبارزه ادامه دهند. مشتاقیم تا ببینیم این تغییرات چه تاثیری برروی کلاس scout خواهند گذاشت. اسنایپرهایی که عاشق مخفی‌شدن و کمپ‌کردن هستند، قبل از اینکه شروع به بازی کنند، به مقدار فراوانی مهمات نیاز خواهند داشت. شاید این موضوع سبب شود تا بازیکنان بیشتری بی‌خیال کمپ‌کردن شوند و واقعا بازی کنند. DICE امیدوار است این کمبود منابع لحظات آرامش و سکوت بیشتری در اکشن بازی ایجاد کرده و به بازی ریتم تاکتیکال و حساب‌شده بیشتری دهد؛ چرا که اعضای تیم‌ها در هنگام ملحق‌شدن به یکدیگر نیاز دارند تا قبل از حمله چیزهایی که دارند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

Battlefield V

تغییرات عظیم در گیم‌پلی

لیست تغییرات اعمال‌شده در گیم‌پلی Battlefield V بسیار طویل است ولی بهتر است از ابزاری که بیشترین استفاده در بازی را دارد شروع کنیم یعنی اسلحه‌ها! DICE شیوه کار اسلحه‌ها را تغییرداده تا از درصد شانس آن‌ها در هنگام تیراندازی بکاهد و به هر اسلحه یک الگوی شلیک قابل‌پیش‌بینی داده که بازیکنان می‌توانند به مرور زمان آن‌ها را یادگرفته و درنهایت در استفاده از اسلحه استاد شوند. اکنون وقتی جایی را هدف می‌گیرید دقیقا به آن‌جا شلیک می‌کنید؛ هیچ گلوله‌ای به صورت شانسی و تصادفی به چپ و راست منحرف نخواهد شد. DICE در یک آزمایش این تکنولوژی جدید را به نمایش گذاشت و تفاوت میان الگو‌های شلیک به صورت قابل‌توجهی بهتر و مطمئن‌تر بود. این سیستم احتمالا پایداری اسلحه‌های LMG برای کلاس support را افزایش می‌دهد؛ اکنون به لطف سیستم جدید و بالیستیک نفوذ گلوله، LMGها می‌توانند از میان موانع و کاورها عبور کرده و آن‌ها را از بین ببرند.

آن دسته از افراد که به اسلحه‌های سنگین علاقه دارند نیز در Battlefield V یک اسباب‌بازیِ سرگرم‌کننده جدید دارند؛ قابلیت حمل سلاح‌های ثابت. اکنون شما می‌توانید یک اسلحه AA یا یک مسلسل ثابت با کالیبر ۵۰ (stationary .50 cal) را به پشت تانک‌تان متصل‌کرده و به مکانی استراتژیک‌تر منتقل کنید. حتی می‌توانید یک نفر را پشت تفنگ AA گذاشته تا در حالی که راننده تانک موانع را از بین می‌برد با آن شلیک کند و با این کار این دو نفر را تبدیل به یک ماشین کشتار کوچک کنید.

استفاده بیش‌ از حد و پرتاب پشت سر هم نارنجک‌ها چیزیست که همیشه در جامعه بازیکنان Battlefield سبب ایجاد بحث‌وجدل شده است؛ و بالاخره DICE با اضافه‌کرن قابلیت شلیک به نارنجک‌ها در آسمان و یا پرتاب دوباره آن‌ها بعد از اینکه پرت شده‌اند، به این موضوع رسیدگی کرده است. امیدواریم این تغییر سبب کاهش مرگ به خاطر پرتاب پشت سر هم نارنجک در مکان‌هایی نظیر راهروهای باریک شود.

هم‌چنین DICE شیوه حرکت بازیکنان در محیط بازی را نغییر داده است و لایه‌ای از واقعیت را در هنگام عبور از آب یا گل‌ولای به بازی اضافه کرده است. اگر یک بازیکن با خستگی از یک گودال مملو از‌ آب که عمق کمی دارد عبور کند، سربازان پاهایشان را بیش از پیش بلند خواهند کرد. دویدن برروی گِل یا صخره نیز می‌تواند سبب شود تا سرباز شما کمی لیز بخورد؛ اکنون زمانی که بازیکنان به حفاظ می‌رسند، کاملا فیزیکی پناه و کاوِر گرفته و زمانی که به سمت آن می‌دوند، به صورتی خشن و کامل بدنشان را به کاور می‌زنند. محیط بازی نیز به صورتی واقع‌گرایانه به حرکات سربازان واکنش نشان می‌دهد. اگر خیلی سریع از میان بوته‌زارها و چمن‌های بلند عبور کنید، احتمال اینکه دشمنان حرکت بوته‌ها را ببینند وجود دارد.

هم‌اکنون سربازان زمانی که درازکش می‌شوند انتخاب‌ها و آپشن‌ها بیشتری برای انجام‌دادن در اختیار دارند. زمانی که خیلی سریع دراز می‌کشید، می‌توانید برروی پهلوی‌تان فرود آمده و در جهتی خاص هدف بگیرید. می‌توانید به صورت برعکس و برروی پشت‌تان دراز کشیده و حتی ۳۶۰ درجه بچرخید. این ویژگی هنگامی که در یک ساختمان قرار دارید و می‌خواهید ببینید که چه کسی ار پله‌ها بالا می‌آید کار‌آمد و مفید خواهد بود.

آخرین تغییر بزرگی که DICE از آن صحبت کرده اصلاح سیستم Spotting بازی است. دیگر نمی‌توانید همانند گذشته پشت‌سرهم دکمه Spotting را فشار دهید تا آیکون‌ها در سراسر نقشه نمایش داده شوند. DICE کاملا توضیح نداده که این سیستم جدید چگونه کار می‌کند و برای رونمایی کامل از آن باید تا E3 صبر کنیم.

Battlefield V

فیزیکی‌شدنِ تخریب‌پذیری در Battlefield V

تخریب‌پذیری همیشه جزئی از نشانه‌های Battlefield بوده و با نسخه پنجم DICE از چندین ترفند تحسین‌برانگیز مبتنی بر فیزیک جدید رونمایی کرده است. زمانی که با مهمات و اسلحه‌های سنگین و قدرت‌مند ساختمان‌ها را منهدم می‌کنید، خواهید دید که آن‌ها به صورتی طبیعی واکنش نشان خواهند داد. منفجر‌کردن یک دیوار از داخل باقی‌مانده آن را به بیرون خواهد فرستاد و بعد از آن قسمت‌های تخریب‌‌شده همگی قسمت‌هایی واقعی از ساختمان خواهند بود نه فقط تکه‌هایی از پیش پردازش شده. به همین صورت، نابودکردن یک دیوار از بیرون باقی‌مانده آن را به داخل پرتاب خواهد کرد. بعضی از قسمت‌ها زمانی که در هوا معلق‌اند می‌توانند تهدیدی برای شما باشند؛ تا زمانی که تسلیم جاذبه شوند و برروی زمین بیافتند.

Battlefield V

سنگربندی سبب افزایش مقاومت در برابر تخریب‌پذیری می‌شود

یکی از جالب‌ترین مکانیک‌های جدید Battlefield V “سنگربندی” (fortification) نام دارد. تاکنون برای همه ما رخ داده که در یک خانه پنهان شویم، و یک تانک آن را منهدم کرده و ما را بدون هیچ حفاظی در معرض مستقیم آتش دشمن قرار دهد. اکنون در Battlefield V سربازان تمامیِ کلاس‌ها می‌توانند سنگربندی انجام داده و بخشی از این سازه‌ها را از نو بسازند. مکانیک‌های سنگربندی حتی در فضای باز نیز کار می‌کنند؛ شما می‌توانید از کیسه‌های شن و ماسه، موانع ضدتانک، سیم‌های خاردار، مراکز تهیه‌ مجدد منایع در نزدیکی پرچم و دیگر چیزها برای ساخت سنگر و پناهگاه استفاده کنید.

کلاس support در ساخت سنگر از سرعت عمل بیشتری برخوردار بوده و نسبه به بقیه کلاس‌ها چیزهای بیشتر و متنوع‌تری نظیر مسلسل‌های ایستاده و ثابت می‌سازد. هم‌چنین آن‌ها می‌توانند این دو مدل اسلحه را تعمیر و بازسازی کنند.

Battlefield V

EA به جای DLCهای پولی به سراغ سرویس‌های پویا و Live رفته است

سرویس‌های پویا و live جدید Tides of War جایگزین رویکرد Premium Pass که در Battlefieldهای قبلی وجود داشته، شده است. طراح ارشد بازی یعنی آقای “دنیل برلین” می‌گوید که DICE برای بهبود و رشد این سرویس‌ها برنامه‌هایی جاه‌طلبانه و خوب در سر دارد. بیشتر محتویات به صورت فصلی عرضه خواهند شد و جبهه‌هایی جدید از جنگ را ارائه خواهند داد. این کار زمینه‌ای به مراتب گسترده‌تر درباره جریانات اتفاق افتاده در جنگ جهانی دوم در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و تغییرات رخ‌داده برروی مودهای حاضر در بازی را در کنار روایت‌های تجربی جدید، ماموریت‌های تیمیِ جدید، نقشه‌های جدید و پاداش‌های جدید معرفی می‌کند.

سوال بزرگی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا این رویکرد جدید به معنای این است که تعداد نقشه‌های بازی به صورت قابل توجهی کم‌تر خواهد شد؟ “برلین” در این مورد می‌گوید: “در زمینه تعداد نمی‌توانم چیزی بگویم ولی به شدت متعهدیم تا مطمئن شویم این ماجراجویی در Tides of War چیزیست که می‌توانیم واقعا برروی آن تکیه کنیم. نمی‌توانم از ریز جزئیات صحبت کنم ولی هزاران محتوا و چیز جدید برای تجربه‌کردن در بازی وجود خواهد داشت.”

Battlefield V

افزایش قابل‌توجه و چشم‌گیرِ امکانات شخصی‌سازی

برای اولین بار در تاریخ سریِ Battlefield، می‌توانید شخصیت‌های‌تان را از سر تا انگشت پا شخصی‌سازی کنید. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این ویژگی حتی به جنسیت بازیکنان ربط داشته پس از همین الان خودتان را برای دیدن هزاران سرباز مونث در میدان نبرد آماده کنید. امکاناتِ شخصی‌سازی شامل ویژگی‌های مربوط به صورت، مو، رنگ‌کردن صورت، نیمه‌ی بالایی بدن، شلوار و وسایلِ جانبی نظیر عینک و دستکش می‌شود. در تریلر معرفی بازی شاهد زنی با یک دست مکانیکی بودیم؛ پس انتظار دیدن پیشنهادهایی خاص در زمینه شخصی‌سازی را داشته باشید.

اسلحه‌ها و وسایل‌نقلیه نیز به صورت چشم‌گیری دارای گزینه‌ها و آپشن‌های شخصی‌سازی هستند. هر اسلحه بین ۵ تا ۷ بخش بصری دارد (برای مثال قنداق، دهانه اسلحه، اسکوپ و خشاب) که شما می‌توانید بنابر سلیقه خودتان آن را تغییر دهید. ما دیدیم که قنداق بعضی از اسلحه‌ها توسط سنگ مرمر تزئین شده بود و بقیه اسلحه‌ها که کم‌تر برروی‌شان کار شده بود، برروی دهانه‌شان شاخ و برگ داشتند.

شخصی‌سازی از کارهای تزئینی فراتر می‌رود و شامل مزایا نیز می‌شود. هر کلاس یک طرح یا الگوی اصلی دارد که شما می‌توانید با واحد ارزی grind آن‌ها را خریداری کرده و استایل‌هایی جدید برای بازی‌کردن به دست آورید. این قضیه برای تانک‌ها نیز برقرار است. برای مثال یکی از تانک‌های Tiger شما می‌تواند زره‌ای بیشتر داشته باشد تا ضربه بیشتری را تحمل کرده و دیگری آپدیت شده باشد تا در میدان نبرد از سرعت و کنترل بهتری برخوردار باشد.

تمامی کلاس‌های شخصیت‌ها، اسلحه‌ها و وسایل‌نقلیه از طریق صفحه Company شما در دسترس خواهند بود. همگی آن‌ها برای شخصی‌سازی از یک بخش (hub) استفاده می‌کنند؛ جایی که بازیکنان می‌توانند با صرف زمان موردنیاز خود تمامیِ شخصی‌سازی‌های‌شان را انجام دهند.

بله، EA برنامه دارد تا به بازیکنان اجازه دهد ارز مورد نیاز برای شخصی‌سازی را خریداری کنند ولی بعضی از آیتم‌ها تنها از طریق کامل‌کردن بعضی فعالیت‌های خاص در بازی به دست می‌آیند. هم‌چنین DICE اعلام کرده که هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای به صورت pay-to-win در بازی وجود نخواهد داشت.

این سیستم جدید به معنای پایان دوره battlepackها است. به جای این صندوق‌های شانسی، می‌توانید هر زمان که خواستید چیزی را که می‌خواهید خریداری کنید.

سیستم گسترده‌شده‌ی Assignment راه‌های زیادی برای به دست آوردن ارز پیش پای شما قرار می‌دهد؛ از دستورات روزانه گرفته تا ماموریت‌های مخصوصی که زمان‌بر هستند. از آن‌جایی که همه توانایی و مهارت به اتمام رساندنِ فعالیت‌های ماموریت‌های ویژه را ندارند، DICE چندین راه برای به اتمام رساندن این فعالیت‌ها ارائه می‌دهد.

اکنون بازیکنان می‌توانند با قیافه شخصی‌سازی شده خود در جاهای بیشتری از جمله killcam خودنمایی کنند. در Battlefield V وقتی قصد کشتن یک نفر از طریق مبارزه تن‌به‌تن را دارید، حریف‌تان سفیدی چشمان شما و چهره شخصی‌سازی شده شما را به صورت کامل خواهد دید. هم‌چنین زمانی که هم‌تیمی‌های‌تان در حال احیای شما هستند می‌توانید نگاهی نزدیک به چهره و ظاهر آن‌ها داشته باشید.

Battlefield V

بازگشت بخش War Stories

رویکرد Battlefield 1 در بخش تک‌نفره با ماموریت‌های جنگیِ کوتاه و داستان‌محورش که نگاهی کوتاه و عمیق‌تر به زندگی سربازانی مختلف در چندین جبهه داشت، طرفداران و منتقدان زیادی را راضی کرد. این بخش که با نام War Stories شناخته می‌شود در Battlefield V نیز حضور دارد؛ با این حال DICE از دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد. تمامی چیزی که می‌دانیم این است که این بخش با الهام از اتفاقات واقعی ساخته‌شده و بنابر گفته تهیه‌کننده ارشد بازی یعنی آقای “لارس گوستاوسون” (Lars Gustavsson) قصد دارد “کاری کند تا بازیکنان واقعا چیزی حس کنند”. ما نمایشی خلاصه از زنی نروژی که برای نجات خانواده‌اش زندگی‌اش را به خطر انداخته بود مشاهده کردیم. مطمئنا با نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه بازی اطلاعات بیشتری از این بخش منتشر خواهد شد.

Battlefield V

معرفی Combined Arms؛ یک مود تیمیِ جدید

برای سال‌ها DICE به دنبال راهی جدید برای هدایت بازیکنان به بخش چندنفره چشم‌گیر و عمیق ولی گاهی اوقات سخت Battlefield بود. امسال، استودیو امیدوار است شکاف میان بخش تک‌نفره و چندنفره را با مود چهارنفره تیمی و جدید Combined Arms پوشانده و این دو بخش را به نوعی به یکدیگر متصل کند. DICE یک تولید‌کننده ماموریت ایجاد کرده که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تجربه‌های جدید را سریعا در محیط‌هایی گوناگون و متنوع شخصی‌سازی کنند. امکان دارد یک ماموریت شما را مجبور کرده تا با چتر نجات پشت خط‌های دشمن فرود آمده و شما و تیم‌تان را در حین اینکه از میان اشیا و موانع عبور می‌کنید، ار دیده‌شدن منع کند. زمانی که ماموریت سخت و دشوار شده و کار به جاهای باریک می‌کشد شما باید یک تصمیم سخت و مهم بگیرید: آیا شما هرچیزی را که تا آن زمان به دست آورده‌اید بیرون می‌کشید یا سعی می‌کنید به ماموریت‌های پایانی رسیده و جایزه بزرک و اصلی را به دست آورید؟

با معرفی مکانیک‌های تیمی در فضای PvE (بازیکن علیه محیط)، استودیو DICE امیدوار است این مکانیک به درستی بازیکنان جدید را با فضای بازی وفق داده و تجربه‌ای تازه و جدید برای بازیکنان کهنه‌کار و حرفه‌ای به ارمغان آورد. تمامی چیزهایی که در Combined Arms به دست می‌آورید، در صفحه Company شما نمایش داده خواهند شد.

Battlefield V

کلاس‌ها از نو بررسی و متعادل شده‌اند

Battlefield V چندین تغییر قابل‌توجه برروی سیستم‌های بازی اعمال کرده است. “دنیل برلین” در این مورد می‌گوید: “ما چندین ویژگی جدید به دنیای بازی اضافه کرده‌ایم؛ چیزهایی نظیر سیستم سنگربندی و یا وصل‌کردن اسلحه‌های سنگین به ماشین‌ها و به همین دلیل توانایی‌های بیشتری به بازیکنان می‌دهیم. چیزهایی نظیر روش تعامل آن‌ها با دنیا و اینکه می‌توانند به نارنجک‌ها در آسمان شلیک کنند و یا آن‌ها را دوباره پرتاب کنند و یا درازکشیدن برروی پشت و چیزهای این چنینی. با این چیزهای اولیه اضافه‌شده، کلاس‌ها را نیز از نو متعادل و بررسی می‌کنیم تا با این فرمول جدید همخوانی داشته باشند. “

عنوان Battlefield V در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. افزادی که نسخه Deluxe Edition بازی را خریداری کنند ۳ روز زودتر یعنی ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به بازی دسترسی خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *