رونمایی ایسوس از اولین گوشی گیمینگ سری ROG

0
1150
رونمایی ایسوس از اولین گوشی گیمینگ سری ROG

یک روز پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸، کمپانی ایسوس یکی از عجیب ترین و بی نظیرترین محصولات معرفی شده در تاریخ ساخت گوشی های موبایل را معرفی کرد. تلفن هوشمند گیمینگ ایسوس از سری ROG این شرکت، با قابلیت هایی منحصر به فرد و امکاناتی فوق العاده، قدرتمندترین دستگاه قابل حمل گیمینگ در جهان خواهد بود. دستگاهی که تلاش شده تمامی امکانات سخت افزاری مورد نیاز یک دستگاه گیمینگ قابل حمل در آن در نظر گرفته شود و از سوی دیگر انبوهی از تجهیزات جانبی برای تبدیل کردنش به مرکز گیمینگ خانگی نیز ساخته شده است. تلفن هوشمند گیمینگ ایسوس احتمالا متفاوت ترین محصولی است که طی پنج سال اخیر در حوزه گوشی های موبایل دیده اید.

تنها دو بخش اصلی این گوشی یعنی نمایشگر و پردازنده ثابت خواهند کرد با محصولی کاملا حرفه ای روبرو هستیم که برای شکست دادن قطعی محصولات مشابه مانند تلفن های هوشمند گیمینگ شیائومی بلک شارک و ریزرفون ساخته شده است. ایسوس در این گوشی از پردازنده های اختصاصی شده اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده کرده که فرکانس کاری آنها تنها برای به کارگیری در همین دستگاه به ۲.۹۶ گیگاهرتز افزایش یافته اند تا با قدرتمندترین چیپست های پردازشی موبایل جهان روبرو باشیم. صفحه نمایش دستگاه نیز همان گونه که انتظار می رود دارای نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز است که استانداردی برای نمایشگرهای کنونی گیمینگ موبایل به حساب می آید. اما به جز این دو مورد اتفاقات بسیار جالب تری نیز در ساخت این گوشی رخ داده اند. ایسوس برای تلفن هوشمند فوق العاده خود یک فن اختصاصی قابل جدا شدن طراحی کرده که به صورت یک داک زیر دستگاه قرار می گیرد و در هنگام پردازش های سنگین به خنک شدن آن کمک می کند. هرچند شاید این طور به نظر برسد که در حال حاضر بازی های موبایل در سطحی نیستند که نیازی به یک فن اختصاصی برای گوشی وجود داشته باشد اما زمانی که قصد داشته باشید محصولی بی نقص طراحی کنید به آن نیاز خواهید داشت.

مورد بعدی به حافظه رم دستگاه اختصاص دارد. این گوشی از ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد و در نتیجه در بالاترین سطح برای اجرای پردازش های سنگین گرافیکی در بازی ها و فرآیندهای مربوط به مالتی تسکینگ قرار دارد. لبه های دستگاه حساس به فشار هستند تا با فشار دادن گوشی وارد حالت X Mode آن شوید که کاملا برای بازی سفارشی سازی شده و از حداکثر توان دستگاه برای اجرای بی عیب و نقص همه اپلیکیشن ها و بازی ها بهره می برد. در X Mode حتی رابط کاربری گرافیکی دستگاه نیز تغییر کرده و دارای المان های مخصوص گیمینگ خواهد شد که برای گیمرها آشنا هستند. دیگر نکته ویژه درباره گوشی گیمینگ ROG ایسوس، ساخته شدن سه نوع داک برای کارکردهای مختلف آن است. داک اول به صورت استندی عمل می کند که می توان به کمک آن و با استفاده از یک کابل HDMI گوشی را به نمایشگرهای بزرگتر متصل کرده و بازی را روی آنها ادامه داد. مورد بعدی یک کنترلر مشابه انویدیا شیلد است که گوشی درون آن قرار گرفته و به صورت نمایشگری متصل شده به یک کنترلر گیمینگ کار می کند و در نهایت ابزار دیگری نیز وجود دارد که همانند نینتندو سوییچ گوشی را در بر گرفته و در دو طرف آن کلیدهای اختصاصی بازی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

داک مورد اشاره می تواند تجهیزات دیگری مانند کیبورد و ماوس را نیز به گوشی متصل کرده و همگی آنها را برای اجرای بازی در رابط کاربری اختصاصی شده ایسوس روی نمایشگرهای بزرگتر هماهنگ کند. همچنین کنترلر ساخته شده برای این گوشی TwinView Dock دارد و به یک نمایشگر دوم روی سطح پایینی مجهز شده که برخی از تنظیمات و همچنین کلیدهای کنترلی را برای اجرای بازی ها در خود جای می دهد ضمن اینکه درون آن یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت هم قرار گرفته که مدت زمان قابل کارکرد گوشی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. مورد آخر هم Gamevice controller نام دارد که علاوه بر افزودن قابلیت های بیشتر برای کنترل بازی، می توان به وسیله درگاه ارتباطی WiGig محتوای نمایش داده شده روی گوشی را به نمایشگرهای دیگر انتقال داد. سایر مشخصات فنی تلفن هوشمند گیمینگ ROG ایسوس را می توانید به صورت خلاصه در جدول زیر مشاهده کنید:

سخت افزار توضیحات
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۶.۲ در ۸.۶ میلیمتر
وزن ۲۰۰ گرم
نمایشگر ۶ اینچی با وضوح FHD مجهز به پنل OLED با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت
ورودی هدفون بله
سیستم صوتی اسپیکرهای استریو با ۲۴-bit/192kHz DAC  و صدای فراگیر ۷ کاناله
پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ سفارشی سازی شده در فرکانس کاری ۲.۹۶ گیگاهرتز

حسگر اثر انگشت به عنوان سنسور بیومتریک روی بدنه پشتی دستگاه که از جنس شیشه ساخته شده قرار گرفته و دوربین های ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی دوگانه با لنز واید به عنوان دوربین های اصلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی دیگر مشخصات کلیدی این گوشی قدرتمند هستند. همچنین لوگوی ROG پشت دستگاه نیز به وسیله یک اپلیکیشن اختصاصی قابلیت نمایش رنگ های RGB را به صورت سفارشی شده خواهد داشت. ایسوس قیمتی برای این گوشی مشخص نکرده و تنها اطلاعات موجود از زمان عرضه آن، برنامه ریزی انجام شده برای ورود محصول به بازار در تابستان امسال است.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید